Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Normalt at gutten min på 4 år ikke klarer å uttale "R"?
10:54 29.04.2008
Snakker helt fint ellers, men r klarer han altså ikke, blir liksom en j-lyd istedet! Er det noe å bekymre seg for? Han har akkurat blitt 4 , og begynte å snakke sent (2,5år)
Anonym
Sv: Normalt at gutten min på 4 år ikke klarer å uttale
12:04 29.04.2008
Dette er helt normalt. Våres gutt er også 4 år men klarer ikke r er men som de sier i barnehage og helsestasjon er at mange ikke klarer r før rundt 5-6 års alderen siden r er vanskelig.
Vi undersøkte litt det ang at jeg og pappaen har skarre r mens i barnehagen er det rulle r om det var derfor han ikke fikk det til men det var veldig normalt at de brukte j lyd isteden for fikk vi vite da via helsesøster.
Så er nok ikke noe og beskymre deg for.
Mamma`en til godgutten
Sv: Normalt at gutten min på 4 år ikke klarer å uttale
17:12 29.04.2008
Det er stort sett kun små bergenserbarn som behersker R'en tidlig :-) I områder med rulleR er det vanlig å være 6 år og enda ikke kunne ha en tydelig R.
iznogood
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)