Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hårfarge av jente på 6 år
13:43 27.04.2008
Jenta mi har så lyst til å farge håret, men jeg har foreløbig sagt nei, men i fjor stripa jeg håret hennes, altså ikke bleika, men lysna, men det syns nesten ikke.Hun sier hun har så lyst, så skal jeg fortsatt nekte henne, for det er for tidlig å begynne med den slags?
Anonym
Sv: Hårfarge av jente på 6 år
18:32 27.04.2008
Velg dine kamper med omhu. Er det viktig for deg at hun ikke får farge håret, så hold på ditt. Er det en sak du kan trekke på skuldrene av, si "det vokser nå ut igjen" og ikke tenke så mye over, la henne få lov.

Tenk godt igjennom mulige allergiske reaksjoner, og vær nøye med å teste dersom du gir henne lov. Det finnes jo også hårfarge som vaskes ut etter en stund, kan det være et alternativ?
Filifjonka
09:19 28.04.2008
Vanskelig å si... Jeg tenker i utgangspunktet at det er "galskap" å farge håret til en 6-åring, men samtidig; er det så farlig? Sikker på at hun er fin nok som hun er, og at du som mamma også synes det, og det er jo ikke akkurat det dette handler om heller, men at det handler om noe hun synes er gøy og som dere to gjør sammen. Enig med henne over her jeg, tror jeg ;-)
maaaaaaaaammaaaaaaa!!!!!!
00:20 3.05.2008
Flett inn spreke extension-lokker i en fin kontrastfarge!
Pashla
22:02 3.05.2008
JA hun er for ung til å farge håret. Jeg har jobbet som frisør i flere år og mener at de bør være 10 år før de farger det. Det har mye med allergi å gjøre også. Hva om hun får en farge som absolutt ikke er kledlig eller hun ikke liker. Da må dere farge på nytt igjen osv. Ikke bruk hjemmefarge når det gjelder å lysne håret, har fått mange kunder som kommer for å reparere det. Ikke ødelegg håret til en så ung jente. Om du velger å gjøre det så bruk ihvertfall riktig shampo og balsam. Husk at i en alder av 6 år så har hun ennå ikke fått "voksen" håret sitt ennå.

Følg rådet til Pashla er mitt råd!! Det gjør jeg med min jente som er snart 9. Jeg er sikker på hun blir kjempefornøyd med det.

Min jente vet at det er en extension stripe eller to, eller ingenting :)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)