Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Astma og allergi

Har du barn med astma eller allergi (evnt. begge deler) eller lurer på om du har dette, da er denne debatten noe for deg. Her kan du legge inn gode råd eller få gode råd fra andre som også har barn med astma eller allergi.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hvordan fant du ut at barnet ditt har astma?
16:29 26.04.2008
Hvordan stilles diagnosen?

Hvilke symptomer hadde barnet ditt?
NewMom
Sv: Hvordan fant du ut at barnet ditt har astma?
14:02 27.04.2008
Hei
Jeg har 3 barn som har og har hatt astma, men det jeg husker spesielt med hu yngste nå på snart 9 mnd:

*Hosta hele natta, slimhoste, og hu brakk seg nesten hver gang hu hosta, så hu sleit litt stakkar
* Grinette
* Sov nesten ikke om natta (men det sier seg jo sjøl da)
* Hosta og sånn på dagtid, men forverra seg etter at hu hadde lagt seg på kvelden
* Surkling og piping i brystet

Etter at hun begynte med forstøver apparatet til broren sin har a sovi godt:-)
Siden hu er så lita bruker vi 1/2 ampulle i stede for en hel...

Tuppelin@
Sv: Hvordan fant du ut at barnet ditt har astma?
20:32 11.05.2008
OK, takk for svar :)

Jeg hadde all grunn til å mistenke astma, for det har nemlig jr. Endelig ble vi tatt på alvor og innlagt på sykehus. De kunne ikke skrive ned ASTMA som diagnose, for siden han er så liten kan de ikke ta noen tester. De må bare gå ut ifra sykehistorien, og dersom han blir tett flere ganger så kan de skrive det ned. Men uansett har han alle symptomene;

-hoste, spesiellt om natten, men de 2 siste dagene var det konstant hoste døgnet rundt
-anpusten og kortpustet, spesiellt i aktiv lek, men mot slutten var han tung og tett hele tiden
-piping i brystet
-surkling når han puster
NewMom
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)