Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Sydentur m små. Erfaringer? Vi reiser til Tyrkia!
09:38 25.04.2008
Hei,

etter 5 år m strev (sykdom og lite søvn) skal vi enderlig på skikkelig ferie! Vi fikk billige biletter til Hane Family Resort i Side/Tyrkia! Dette er et all-inclusive hotell m alle fasiliteter bl.a flere badebasseng og sklier.

Noen som har vært der? Eller på liknende hotell? Jeg har vært i Tyrkia før, men ikke m barn. Mine barn er snart 2 og 5 år. Håper virkelig at alt går bra. Er redd for sykdom, og/eller lite søvn om natta siden alle 4 må sove i samme rom (dobbeltrom). Det er helt fullt på hotellet så det er ikke mulig å få to-roms el.l. Men jeg gleder meg!!! Vi blir borte første uka i juni, og håper det er passe varmt der da. Tenker det hadde blitt for varmt i august...

Noen m erfaringer?
2julibarn
Sv: Sydentur m små. Erfaringer? Vi reiser til Tyrkia!
21:39 25.04.2008
Hei :-)

Jeg har aldri vært i Tyrkia, men kom hjem fra Egypt nå på tirsdag og vi bodde på All inclusive hotell der. Jeg har en datter på 6 mnd, så kan ikke gi råd angående barna dine. Men jeg vil bare si at all inclusive er helt fantastisk og iallefall for de med små barn. Jeg følte meg som er kongelig. Kunne gå å hente meg drikke hele dagen og ble servert fleremåltider inkl snacks daglig. Barna kan også gå å hente seg drikke når de vil. Ellers vil jeg anbefale UV badedrakter til barna dine, så er sjansen større for å få sove på natten ;-). Det er sikkert en fin tid å reise på. I Egypt hadde det vært for varmt i juni, men Tyrkia er sikkert fint da. Airconditon på rommet er et must. Lykke til og God tur!!
Bellami & oktobergullet
21:49 25.04.2008
Bare en ting til.... På de hotellene det er all inclusive kan nok maten være bedre enn på tilfeldige resturanter fordi hotellet vil jo beholde sine gjester og rykte. Vi spiste alt i Egypt, også kylling og salat og ingen av oss ble dårlige.
Bellami & oktobergullet
15:26 26.04.2008
Takk!!!

Nå gleder jeg meg enda mere :)

Ha en fin dag!
2julibarn
21:38 12.05.2008
Hei!!

Vi reiser 17.mai og skal også ligge på Hane Family Resort på dobbeltrom. Vi er to voksne og tre barn. Kan komme med erfaringer når vi er tilbake 24.mai...:)
Anonym
14:33 20.05.2008
hvor selger de uv badedrakt?
Tessa-81
14:53 23.05.2008
vi kjøpte vår på Reflex, reiser til Tyrkia i morgen :)
Men det er mulig de også har på sportsbutikker.

CecilieTerese
15:07 25.05.2008
Da er vi hjemme fra en knalltur på Hane Family Resort. God mat, underholdning for barna hver kveld, supre bassengområder og sol hver dag. Servicen på hotellet var kjempebra. De var blide og barnevennlige, og slett ikke påtrengende som en ofte hører om tyrkere. Vi var kun inne på hotellområdet med barna da; det var nok å finne på for barna der. Tre bassengområder og lekeplasser, minigolf og div aktiviteter på dagtid; aerobic, vannvolley, fotball, softgun, maling på t-skjorter, ansiktsmaling++++På kveldstid var det minidisco for barna og div show for voksne.
Minus på turen: det var kjempegodt utvalg i mat, men med to gutter som er ganske kresne var det litt vanskelig å finne alternativ. Lurt å ta med noe pålegg som de liker.
Bruk høy faktor, det er sterk sol der. Vi brukte 40 på barna, minstemann var mye under parasoll. Lekeplassen er yppelig med tak over.
Minstemann fikk feber oppi 40 etter noen dager. Vi tror det er tenner, men varmen kan også ha gjort sitt.Ta med termometer og stikkpiller.
Flyreisa fram og tilb gikk greit. Ta med litt saker barna kan leke med. Minstemann var skikkelig trøtt og sovna da flyet letta begge veier. Det var godt både for han og oss.
Vi hadde med reisetrille med kalesj som var praktisk både på reisa og innenfor hotellområdet. Samboer prøvde seg en liten tur utenfor hotellet med gutten i trilla. Det gikk heller dårlig i og med at veiene er under utbygging.
Ønsker dere uansett en fin tur!! Vi kosa oss kjempemye, og ønsker oss nedover til neste år igjen..:).
glai3små
19:17 30.05.2008
Tusen takk!!!!

Reiser i morgen, og nå gleder jeg meg enda mere:)
Spesielt glad for at det var såpass m aktiviteter der siden jeg liker å trene Helst hver dag...

Super info!
2julibarn
20:53 15.06.2008
Hei, nå er vi hjemme igjen og har hatt en herlig ferieuke. Skikkelig vitamininsprøytning! Hotellet var helt knall, og spesielt alle folkene der som var helt utrolig vennlige og service-innstilte, jeg er rett og slett imponert!

Det ble desverre lite søvn om natten pga minstejenta var urolig og våknet/skrek flere ganger. Men det kan ha noe med astma å gjøre siden hun ikke fikk forebyggende astmamedisin i perioden før vi reiste. Sover bedre nå... så det ble litt ødeleggende å ha alle 4 inne på samme rom om natten, men med litt soving om dagen så gikk det. Vi hadde det jo kjempebra for det da, kan virkelig anbefales! Spesielt for badeglade barn (jeg ville ikke reist m baby.)

God ferie til alle som skal på tur!
2julibarn
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)