Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

dumt å reise til syden når man er gravid, men ikke 3 mnd. på vei ennå?
 22:07 24.04.2008
turen er bestilt og vi drar om litt over en uke. Fikk beskjed av legen at det ikke var farlig, men hun mente da at jeg var ca. 11 uker på vei. Kom til ultralyd og fikk beskjed om at jeg var 7 uker på vei. Dvs. 9 nå, nesten 11 uker når vi drar. Hadde en SA i fjor høst, og ingen kan svare meg på hvor langt jeg hadde kommet da, men merket jo ingenting så det kunne ikke være så veldig langt sikkert, selv om jeg hadde ekstreme blødninger.

Men legene (begge jeg har snakket med ) sier at det ikke er farlig å dra bare jeg tar de vanlige forholdsreglene og at alt ser bra ut nå. Skal til ultralyd igjen på mandag, men har begynt å tenke på om det kan være dumt av oss å dra nå.

HAdde dere dratt?
blåbærøyne og mamman
Sv: dumt å reise til syden når man er gravid, men ikke 3 mnd. på vei ennå?
 10:30 25.04.2008
Jeg hadde dratt.

Å dra på ferie når du er gravid er ikke noe anderledes enn om du er hjemme. Jeg har vært på reise flere ganger gravid og det går bra det. Tenk bare på hva du tar med av klær... Klart så tidlig vil kanskje ikke de største endringene på kroppen komme, men jeg har da tatt med litt gravidklær. Husk bare å drikke rikelig med vann. Støttestrømper til flyreisen kan være lurt og husk å ta med helsekortet ditt selv om det står på norsk!

I forhold til tidligere SA så tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. Har du sett hjertet banke så skal det mye til for at det skal bli en SA nå. Så du øker ikke sjansen for SA ved å reise på ferie. Tenk på alle de kule gravid-sommerklærne du kan få tak i, og du har godt av å slappe av og kose deg!

God Tur!
*MeA*
 12:14 25.04.2008
Takk for råd.

hjertet banket og alt var i orden sist, så da får vi krysse fingrene.

Ang. klær har jeg måttet bruke gravid klær i ett par uker alt. venter nr. 2 og magen kom visst tidlig denne gangen så jeg har vært å kjøpt nye klær og ny bikini til turen. Gleder meg voldsomt.

HAr ikke fått helsekort ennå jeg da. Trodde man vanligvis fikk det ved første konsultasjon, men jeg har ikke fått noe.
blåbærøyne og mamman
 12:28 25.04.2008
Kontakt legen og få det utfylt siden du skal ut å reise.
*MeA*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------