Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Nå skal jeg også til utredning...og sønnen min prøver ut medisiner!
22:05 24.04.2008
Puh,jeg er sliten jeg,så jeg må skrive litt her. Jeg ble henvist til nevropsykologisk senter i Oslo,og det tok jo bare ca to uker før henvisningen ble sendt til jeg fikk time! Det var utrolig raskt! Sønnen min prøver ut Ritalin,og jeg er fortsatt skeptisk,pga bivirkningene. Men vi må nesten se det an en god stund synes jeg hvis vi skal kunne vurdere det ordentlig. Det er skummelt at han får sånne "rare" følelser og opplevelser av ting noen ganger,som at ting føles uvirkelig og at han føler seg ekkel i kroppen og i hodet,at alt blir stille rundt han eller at det piper eller trykker i hodet. Jeg tror det er mye angst han har,og den blir vel ihvertfall ikke bedre av Ritalinen,det er synd. Men vi får vel prøve en stund til...er det like vanlig at voksne får Ritalin forresten?
Anonym
Sv: Nå skal jeg også til utredning...og sønnen min prøver ut medisiner!
11:25 25.04.2008
Hei,leste innlegget ditt og fikk en dårlig følelse.
di "bivirkningene"du beskriver er ikke såkalte vanlige bivirkninger og di er ikke bra for barnet å gå med forlenge.
Jeg fikk diagnosen ADHD som 14 åring og ritalin første gang som 18 åring.
Er nå 28,jeg har fått 4 barn så det har vært mye opphold i medisineringen.
Men ritalin har fungert helt fint fram til jeg skulle begynne igjen for to årsiden etter siste barn.
Da fikk jeg store problemer begynte med at jeg "rakket "ned på meg selv ,ble mistroisk mot andre,dårlige følelser i hodet ja ble kort sakt i psykisk ubalangse.fikk brøve Conserta og da forsvant alle disse tingene, livet er mye bedre nå.
Jeg har også en sønn på 7 som gikk på Ritalin i to år før han begynte med Conserta og han hadde ikke disse typene problemer men han var ikke så glad og fornøyd som han pleide å være men pga hans alder og vekt måtte han vente, men nå går vi begge på Conserta og har ingen psykiske problemer bortsett fra ADHD da :o)Vi var til konsultasjon for nevrofeedback i går og skal begynne med dette og håper på å bli medisin frie til slutt.
Lykke til med utrednig og medisinering og husk vi er ikke dårligere mennesker for det at vi har ADHD vi er bare en egen "Rase"med litt større utfordringer i verdagen.klem
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem