Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

på tur med nyfødt,
 12:24 24.04.2008
Er dette anbefalt? Jeg vil så gjerne ta med lille snuppen oppover for og besøke slekt.. Og da blir det bilkjøring i 9-10timer. Vi kommer til og være 2 voksne i bilen.. Så en vil jo passe på, og snuppen er vel 1mnd og 3uker.. Er det noe spesielt man må tenke på?
Og hvor lenge bør han ligge i sete sitt om gangen?

noen andre med samme erfaring?
Anonym
Sv: på tur med nyfødt,
 10:24 30.04.2008
vi kjørte langt og ofte med vår sønn, men jeg leide da sikkerhetsnett til å ta over baggen + at jeg også hadde sete. Så vi bytttet på alt etter humøret til lille prins! Lykke til med kjøre turen!
Anonym
 19:58 26.05.2008
min lille prins er litt over 6uker,hvordan ser dere på at jeg vil kjøre trondheim-oslo alene med han??
skal besøke familie og kan liksom ikke ha med noen,siden de ikke har plass...vil jo stoppe jevnlig og passe på at han ikke er varm/kald eller får sol i øynene...han fikk et nytt søskenbarn i begynnelsen av mai og vi vil så gjerne på besøk,men må da som sagt kjøre alene...noen anbefalinger eller for/mot argumenter???
Anonym
 11:56 27.05.2008
Vi kjørte langt med datteren vår da hun var liten. Ikke noe problem det bare man har god tid. vi kjørte lengst mulig når småen sov, og hadde pauser når hun likevell var våken. viktig at hun får strekke kroppen godt ut.
Anonym
 01:20 28.05.2008
anon 19.58 her...
har egentlig allerede bestemt oss for å reise da...er så spent på nye tantebarnet mitt... :)
søstra mi hører inn under "hysterisk mor"-kategorien,hun er nemlig veldig skeptisk til å kjøre så langt med baby...de skal på sin første "lange" kjøretur i helga da,fra oslo til lillehammer,det tar ca 2,5time...så hvis hun ammer godt rett før de drar sover jo babyen helt frem,mener jeg har hørt 3timer som "maks" tid i bilstolen...
Anonym
 21:02 6.06.2008
Hei!
Jeg har en liten jente på 5 måneder som har vært med på noen bilturer. Den første litt lengre turen på 4 timer var da hun var 6 uker. Det gikk veldig fint, for da sov hun jo masse uansett!
Men noen tips fikk jeg fra Falken og Trygg Trafikk:
De første månedene bør ikke babyen sitte mer enn 1,5 time om gangen i bilstolen pga belastningen på ryggen. Når det gjelder bag med sikkerhetsnett er dette IKKE anbefalt pga at det ikke er noen støtte til hodet/nakken ved en eventuell kollisjon. Mye tryggere med bilstol!
Lykke til!
MalinKasia
 13:51 8.06.2008
Jeg tor man må föle litt selv på hva sin lille sjarmör kan og vil takle.
Vi kjörte fra Oslo til Toulouse sist år med en 2-3 mnd gammel baby. Bestefar bor der, og vi tok turen stille og rolig. Startet tidlig (0500) hver morgen, mens det var kjölig og kjörte maks 4 timer hver dag (men stoppet ofte). Vi hadde både bilstol og bag, men vi festet bagen selv itillegg. da vi syntes den virket saa ustabil!
Dog, var vi glade vi var 2, så en kunne sitte baki med den lille innimellom!
Gutten er i dag 13 mnd og hater å sitte i bil, vi er heldige han gidder 2 timer! Jeg flyr masse med ham og det funker knall!!! (Kanskje en ide for du som skal til Oslo!!) Baeresele eller bilstol kan man ha med på flyet!

Lykke til alle reisende!
Anonym
 18:23 17.06.2008
takker for tips,selv om reisen nå er unnagjort...
det gikk faktisk kjempefint,brukte ca9timer til oslo...stoppet ofte og tok oss god tid...på tilbaketuren kjørte vi først til lillehammer og overnattet der før vi kjørte videre til otta hvor vi plukket opp pappaen til prinsen min,derfra gikk turen mye bedre for da kunne en av oss sitte baki og passe på at han hadde det bra... :)
nå skal vi fly til tromsø neste uke og da skal jeg ha han i bæreselen...spent på hvordan han reagerer på dette... :S
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------