Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Gutten min blir ikke invitert tilbake på besøk
12:06 23.04.2008
Gutten min på 4 har hatt en kamerat med hjem fra barnehagen flere ganger, men blir ikke invitert med hjem til han, selv om begge guttene spør meg om det når jeg henter i barnehagen. Det er greit for meg, og det virker ikke som det plager sønnen min, men jeg lurer på hva grunnen kan være. Gutten min er rolig og snill. Mammaen hans er alene med han, så jeg skjønner at det kan være krevende.

Jeg spør fordi jeg lurer på om det er et stille hint om at hun ikke er interessert. Så jeg spør ekspertene her inne før jeg spør henne.
Anonym
Sv: Gutten min blir ikke invitert tilbake på besøk
13:05 26.04.2008
jeg vil nesten tro at hun rett og slett ikke orker det.. hvis hun er alene om han er hun sikker ikke så intr i å ta m flere barn hjem. hun har sikkert nok m den ene hun har og syns sikkert det er deilig å få litt fri når han er med dere hjem..
Anonym
Sv: Gutten min blir ikke invitert tilbake på besøk
14:31 26.04.2008
Det kan være alle mulige grunner for det.

Kanskje hun ikke vil ha ansvaret for en fireåring til, i tillegg til sin egen.

Kanskje hun er sjenert og ikke tør å spørre dere.

Kanskje hun skammer seg over hjemmet sitt, livssituasjonen sin.

Kanskje hun ikke er interessert.

Kanskje hun har et eller annet problem, stort eller lite, som gjør at det ikke går.

Lista kan fortsettes i det uendelige, men ingen andre enn hun kan egentlig vite hva som er årsaken. Slik jeg ser det har du følgende mulige måter å takle situasjonen på:

Fortsett som før, dvs ta med det andre barnet hjem noen ganger uten å bry deg om at han ikke inviterer tilbake.

Bli snurt fordi han ikke inviterer tilbake, og slutt å ta med det andre barnet hjem til dere (i mine øyne en meget dårlig løsning).

Ta kontakt med mor, inviter henne innom dere en gang hun skal hente sitt barn hos dere for eksempel, og prøv å bli litt kjent med henne. Kanskje du finner ut hvorfor det er slik?

Ut i fra ditt første innlegg vil jeg bare si at jeg syns ikke du virker som typen til å velge løsning 2. Du virker raus og inkluderende :-). Våger du å spørre henne er jo kanskje det det beste. Lykke til.
Filifjonka
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)