Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
synes gutten min er for tynn,8år....men legen svare ikke
 01:21 19.04.2008
pga adhd medisiner,så har ikke gutten min apetitt.Hver dag må jeg prøve å få i han mat.Ca 24 kilo å 8 år.er ikke det lite???spurte legen,men han sa det var heller et problem med åvervekt av barn idag.Jeg spurte flere ganger men ikke noe svar.Han ser tynn å likblek ut.Pinne armer og bein.jeg får så vondt i meg:(
Anonym
Sv: synes gutten min er for tynn,8år....men legen svare ikke
 08:21 19.04.2008
Kanskje du kan spørre på helsestasjonen. De har jo kurven hans fra han var mindre, så kan du se om han følger den. Men man får jo mindre apetitt av de medisinene som du sier. Kankje helsesøster har noen gode råd?
maaaaaaaaammaaaaaaa!!!!!!
 17:30 19.04.2008
Hei, jeg forstår at du bekymrer deg over at du syns han er blitt for tynn. På disse sidene http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=14084 finner du kurver til gutt fra 4-17 år på høyde og vekt. 24 kg er ikke så lite, men det spørs hvor høy han er også. Ellers ville jeg også råde deg til å ta kontakt med helsestasjonen, dere har de jo kurven hans. Lykke til!
Mend@
 17:31 19.04.2008
Fikk ikke lagt inn linken, men hvis du går på www.pasienthandboka.no og søker på percentil skjema så finner du det der.
Mend@
 21:47 20.04.2008
Takker for svar.....
Anonym
 00:24 3.05.2008
Min har vært sånn hele livet. Han er 9 1/2 og har nettopp runda 30 kg, så det er ikke så ulikt din. Jeg syns du skal se på allmenntilstanden. Min gutt spiser all mat, men i små porsjoner. Han har dessuten aldri tid til å sitte i ro. Full aktivitet i lek og sport hver dag. Det taler sitt tydelige språk, mer enn antall kilo. Er gutten slapp, svakelig eller søvnig? Dårlig immunforsvar? frossenpinn? Da ville jeg ha fulgt det opp. Men ikke hvis han leker og er kjekk. Jeg var hos helsestasjonen og sppurte en gang for 2 år siden, veide han og alt. De sier det er store variasjoner i normalen, og han følger kurven sin.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------