Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Disneyland (hjeelp)
13:38 17.04.2008
Hei har en datter på snart 4 1/2 år.Hun elsker Prinsesser og Disney så i sommer tenkte jeg at vi kankje kunne ta en tur til Disneyland Paris(slutten av Juli eller kankje August.
Er det noen her som har vært her og kan bidra med tips ohm alt fra Hotell, til hvor lenge det lønner serg å være der- Hun er jo litt liten enda så dasturene kan ikke være så omfattende.
All tips/råd og opplevelser tas imot med en stooor Takk
Anonym
Sv: Disneyland (hjeelp)
08:59 23.04.2008
Du mener EuroDisney!
En veldig flott park med mye for de aller minste også. Ikke bare berg og dalbaner der, men også rolige "karuseller" for hele familien.
Parken er enorm - så en langhelg vil jeg absolutt anbefale.

Vet ikke noe om hotell.
Anonym
16:32 27.04.2008
Jeg var i florida Disneyland da var min sønn 8 år. Reiste i sept. Da var ikkje sesongen der og det er eg glad for. Sesong lange køer. Var der i 2 uker men kom ikkje over alt. har planer og reise med 3 stk om noen år. Ville ha reist når ein har kontroll og at barna har tolmodighet og veit kva det er og vente på tur.
Anonym
07:48 2.05.2008
Disneyland ligger i California, Disney World i Florida, EuroDisney (i følge første svarinnlegg) i Paris.
Ellers tror jeg en 4 1/2-åring ville synes det var kjempegøy å se Disney-hva-som-helst, kanskje spesielt gøy å treffe figurene hun/han kjenner fra TV.
Tokatter_USA
21:13 9.05.2008
Jeg tror nok at det holder med tredagerspass, syns å huske det var det vi kjøpte..så er det bare for disneyland dere drar er en langhelg det beste vil jeg tro. vil anbefale å få med dere "nattparaden" den er nydelig og tror nok 4åringen vil være oppslukt av alt lys;)
Anonym
23:27 14.05.2008
Du har helt rett i at det heter Disneyland Paris og ikke lenger Eurodisney som alle retter på deg med. Parken har nemlig skiftet navn.

Vi var der for noen uker siden med datteren vår på 3,5 år og sønn på 1,5 år. Begge storkoste seg.

Drar dere i juli/august må dere regne med LANGE køer. Det var mer en nok når vi var der for barna. Har dere mulighet ville jeg derfor utsatt reisen til etter høysesongen.

Disneyhotellene er veldig dyre og det er kun et hotell som ligger i gåavstand til parken. Det går busser fra alle hotellene og til parken, men de tar faktisk ganske lang tid og kan bli slitsomt. Det vi gjore var i stedet å leie bil og bo på et billig leilighetshotell ca 15 min unna. Der betalte vi ca 800 kr pr natt. Det het Recidence Du Parc (bestilte gjennom hotels.com). Ikke noe luksus, men helt ok. Det var også veldig greit å ha friheten med bil.

Ellers vil jeg absolutt anbefale og spise på resturantene hvor man møter Disney figurene (må ringe og reservere). På Auberge de Cendrillon møter man alle prinsessene. de kommer bort til bordene så barna får hilse og man kan ta bilder. Stor stas for vår datter. Man kan også møte de i parken, men da er det masse folk og mye kø for å få tatt bilde (og etter masse kø møter man kun en av prinsessene). Det var dyrt å spise der, men prinsessene var verdt hver krone. Vi spiste også på Inventions på Disneyland hotel hvor vi traff andre figurer som Pinokkio, Minnie mus, Kaptein Krok for å nevne noen.

Ellers kan jeg nevne at det er et stort Outlet shopping senter i nærheten som også er verdt å besøke. Vi tok en tur dit midt på dagen når vi ville barna skulle sove. De sovnet i bilen og vi shpooet på omgang. Det er ofte mindre kø i parken nær stengetid så det var greit at de fikk tatt en lur.

Ellers elsket våre barn paraden. Og det kan være greit å tenke på at mange "veier" blir sperret før og under paraden så har man f.eks tenkt seg ut av parken på den tiden har man et problem.
froskeprinsessen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)