Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

AD/HD debatten

Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Kan noen hjelpe meg med å fylle inn søknad om Hjelpestønad og Grunnstønad?
19:09 14.04.2008
Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal legge vekt på.

Gutten er en høytfungerende Autist med ADHD og beinskjørhet ( forøvrig ingen god kombinasjon) + lavt stoffskifte og for lite veksthormon.

Men hvordan kan jeg vite hva vi må gjøre som ikke alle med barn må gjøre.
Det blir mange legebesøk, det er jo en ting, men ellers?

Hvordan skal jeg argumentere?

Sjefen min vil ikke ha meg i full stilling, fordi de ikke kan pålegge meg 200 timer overtid i året. Det er jo et argument, men holder det?
dansejentes mamma
Sv: Kan noen hjelpe meg med å fylle inn søknad om Hjelpestønad og Grunnstønad?
20:02 14.04.2008
Grunnstønad blir gitt som tillegg for ekstrautgifter dokke har. F eks apotekvarer dokke ikkje får på resept, ekstra slitasje på kle, sengkle, sko og andre ting. Det kan vere for fordyra kost også, men det må vere anerkjent kosthold for spesifikk diagnose....

Hjelpestønaden skal vere for den ekstra tida du bruker på dette barnet, i forhold til eit "friskt" barn. Det kan vere påpassing, rettleiing, stell, matsituasjon, ute, medisinadministrasjon, hente medisin, skaffe tilveie reseptar, følge til legetime/fysio, ekstra møter i skule/barnehage/SFO osv....

Det er ikkje lett, spesielt om dette er eldste eller einaste barnet. Men skriv ned alt du gjere med og for ungen pr dag, men også slikt som ikkje er daglig men må følgast opp.

LINKAR:
Hjelpestønad:
http://www.frambu.no/modules/diagnoser/diagnose.asp?iDi agnoseId=167&iPageId=13120

Grunnstønad:
http://www.frambu.no/modules/diagnoser/di agnose.asp?iDiagnoseId=167&iPageId=13119

Dette er frå Frambu sine sider, og er til god hjelp:) Eg sleit også med dette, og veit kor forvirrande og vanskelig det er.
makken
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------