Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Noen på denne siden som har barn med adhd?Greit å ha noen og prate med:)
11:07 14.04.2008
Inne på adhd debatten syntes jeg var en dårlig side.Ingen som svarer osv.Håper det er noen her og kunne prate med????
Anonym
Sv: Noen på denne siden som har barn med adhd?Greit å ha noen og prate med:)
16:09 14.04.2008
Jeg har en jente på 8 år som har mange likheter med ad/hd, har ikke fått henne utredet enda, men skal til samtale med skolen i morgen og til legen til onsdag. Jeg savner noen å prate om dette.
Mend@
22:06 16.04.2008
Hei.Nå var jeg sent ute med svaret her.:) Jeg savner også noen.Greit og dele ting og tang med.Kan sende post till deg etter hvert:) Hvordan er din jente??min på 8 har vært ekstrem siden baby!!!:)
Anonym
23:39 16.04.2008
I går var jeg og hadde samtale med læreren til jenta mi, og det var som jeg fryktet slik vi har følt her hjemme.Hun hadde dalt drastisk det siste halvåret, både faglig, sosialt og hvordan hun var i timene. Hun klarte ikke lenger å konsentrere seg og gjøre skolearbeid, det bare preg av hastverk og lite gjennomtenkte løsninger. Hun var blitt urolig i timene, tøyset mye, vimset rundt i klasserommet og laget uro.Fiklet med andre ting og det måtte skje noe hele tiden. Hun hadde såkalt munndiare og avbrøt veldig ofte. Lærerene nådde ikke lenger inn til henne, hun hørte ikke etter beskjeder. Og hadde nå begynt å få problemer med venninner i klassen, hun falt ut fordi hun klarte ikke å holde følge og mistet intressen og konsentrasjonen på det de andre jentene foretok seg.Hun har de to første skoleårene vært den flinkeste i klassen faglig og skåret høyt, nå faller hun helt ut.
Jeg har siden jenta mi var liten følt at dette ville komme en dag, så jeg er ikke overrasket i det hele tatt.
I dag har jeg vært til samtale med lege og fått henne henvist videre, fikk ikke ett spørsmål om hvorfor, det var tydeligvis tydelig nok. Så nå venter jeg spent.
Slik har det vært siden hun ble født:
* vanskelig fødsel med henne
* hadde kolikk
* urolig baby
* dro seg opp i vogna da hun var 5 måneder
* gikk da hun var 9 mnd
* sov sin første natt da hun var 2 år
* klatret masse og slo ut fortenna sine ved 2 årsalder
* alltid hatt ett forferdelig sinneutbrudd som kunne vare lenge
* da hun var 4 år var jeg opp med henne hele 7 ganger om natta
* roet seg med sovinga da hun var nærmere 6 år
* hun er intens, masete og pågående
* tålmodig
* rastløs
* veldig urolig i kroppen og veldig aktiv
* hun er en typisk guttejente
* veldig lav frustrasjonsterskel

Kjempehyggelig om vi kan utveksle litt, jeg savner veldig å prate med noen..

Mend@
01:47 17.04.2008
Høres klart ut at noe sliter hun med.Jeg har også adhd og tar medisin får det.Jeg fikk diagnosen etter sønnen min fikk det.Jeg har slitt hele skoletiden.Ingen viste da var adhd var da.Ikke så kjent.Når jeg tenkte mere og mere på meg selv som barn og opp,så gikk det opp ett lys.ADHD.Skulle fått hjelp ved skoletiden,det hadde gjort mitt liv lettere.Er glad min sønn får den hjelpa jeg ikke fikk.Min far hadde også ADHD.Det fant dem ut alderen 50 årene.Han ble værre med årene i psyken,angst osv Han døde før jul:( Men han ble feilmedisinert i alle år.Den mest medisinerte mannen kan du si.Han hadde kommet for langt med problemene.Jeg har selv strevet med dårlig selvtillit,uro,konsentrasjonen.Men nåkk om meg osv.Min sønn var ekstrem.Tenkte bare på den tiden,aktiv frisk gutt.Hadde ingen og sammenligne med,men merket mere og mere med tiden att det var mere enn det.Baby,kolikk kveldene 3timer ca,gikk tidlig.Hoppet ut av lekegrind,seng bare noen mnd gammel.Måtte binde han fast i stolen,så han kunne få i noe mat,bindes i senga.Han hadde ikke tid og sitte stille 2 sekund.Aktiv,helt til han måtte ligge i senga låst,da sovnet han.Måtte hive maten i munnen så fort jeg kunne,klatret tok tak i alt hele tiden.Måtte ha øynene i nakken hele tiden.Ødelagte alle ting.Alt han fikk tak i,ble i stykker.Han har vært den blideste gutten jeg kunne tenke meg,men hadde bak masken ett ENÅRMT temperemang sinne.Ikke tid til og venta.Di fleste med diagnosen har sinne,temperemang som skyter gjennom lufta.Uberegnelige.En stund får du en klem,rett etter en stein i hodet.Dem klarer ikke ta imot beskjeder,må si en ting minst 10 ganger istedenfor 2 som du kan si til andre med uten adhd.Har vært på adhd møter også,har satt meg inn i dette kan du si.Må mesten det:) Nå er jeg trøtt,prøver mer skriving imorgen:)...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)