Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Mistet selvtilliten
09:13 14.04.2008
Jeg leter etter noen gode raad; Gutten min er 4 aar og startet paa skolen her i England i September. Naar han er hjemme er han den glade og formeoyde gutten han alltid har vaert, men over det siste aaret har han gradvis mistet all selvtillit. Han tuller og toyser paa skolen og tiltrekker seg negativ oppmerksomhet. Der han foer ville kaste seg ut i ting, (loepe over taubroer, klatre og skli, osv.), stopper han naa opp og toer ikke proeve - han er usikker paa seg selv og reagerer med aa klovne og tulle.
Jeg er fortvilet over denne drastiske utviklingen i gutten min og vet ikke hva jeg skal gjoere. Han har allerde faatt stempel i klassen som "klassens klovn", og jeg er veldig, veldig bekymret for hvordan dette virker inn paa gutten min. Jeg vil han skal lykkes paa skolen, fraatse i selvtillit og styrke og vaere sammen med gode venner - i stedet faller alt sammen og jeg vet ikke hva som har skjedd her.
Da han startet skolen var han sterk og positiv, en gutt med mange gode venner fra foerskolen og som alle likte aa vaere sammen med. Kontrasten kan ikke vaere stoerre enn det den er i dag. I dag henger han sammen med to andre gutter i klassen som ogsaa er toevete og tullete og de er slett ikke godt selskap for hverandre!
Fagmessig er soennen min en av de sterkeste i klassen, han leser, skriver og regner og har sterk tro paa seg selv i den sammenhengen; det virker som om de sosiale situasjonene er de han sliter med. Hvorfor? Og hva kan jeg gjoere for aa hjelpe ham? Jeg vil ha en slutt paa denne uheldige utviklingen; jeg vil ha tilbake den lille gutten min som startet skolen i hoest med en helt annen bagasje enn den han har i dag...Er det noen som kan hjelpe?
mammaen til Li@m
Sv: Mistet selvtilliten
09:33 15.04.2008
Hei!
Jeg kan nok ikke "hjelpe" deg - men mens jeg leser, så gjør jeg meg none tanker, og konklusjonen på tankene mine er at han er jo bare 4 år? Han er i utvikling, og myyyye vil skje nå de 2-3 neste årene. Det virker som om du har en sterk og fin gutt - og fagmessig flink også. Han har jo vist deg sine sosiale ferdigheter før, så jeg vil tru dette er en del av utviklingen hans. Såfremt han da ikke klager ovar at han ikke har det bra på skolen?
Slapp av du Li@m-Mor - dette er jeg helt sikker på at går bra!!
Vi mødre er bare så innmari flinke til å bekymre oss over diss småtrollene våre!!

MonER
Sv: Mistet selvtilliten
09:55 15.04.2008
Tusen takk for forstaaelsen, og takk for at du har hjulpet meg sette ting litt i perspektiv. Det er saa lett aa bli stresset og bekymret over disse smaa - jeg synes det forventes saa mye av dem fra en tidlig alder her i landet; hadde han bodd i Norge aa kunne ha kost seg i en barnehage i enda et par aar, faatt lov til aa modne litt sosialt foer han skulle kastes inn i undervisning og sterke rammer styrt av mye undervisning og prestering og mindre lek og moro, saa anskje bildet hadde vaert noe annerledes?
mammaen til Li@m
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)