Her kan du lufte tankene dine og kanskje en og annen frustrasjon om det å ha barn på barneskolen eller kanskje å være lærer på barneskolen? Her kan man også høre om hvordan det er på andre skoler, kanskje få tips til å ta med seg videre til skolen der dine barn går. Fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Gutten min endrer adferd paa skolen
08:57 13.04.2008
Jeg er litt fortvilet over utviklingen til soennen min; han er 4 aar og gaar i foerste klasse. Siden han startet i foerste klasse i September har jeg sett en gradvis uoensket adferd vokse frem i gutten min.; han driver bare med tull i friminuttene sammen med to andre gutter, (toemmer soeppel paa gresset, leker roefft med sparking osv.). Han er lett aa paavirke, og en av de andre guttene faar han med paa tull og toev som setter han i knipe - han ber gutten min om aa gjoere ting som ikke er lov, og gutten min gjoer alt for den andre gutten.
Jeg vil ha en stopp i denne utviklingen og har tatt kontakt med laereren hans og hun sier de skal splitte dem opp for aa faa en slutt paa dette, og koble gutten min sammen med de mer positive guttene i klassen. Saken er bare at dette har paagaatt over saa lang tid at jeg tror gutten min allerede har opparbeidet seg et daarlig rykte i klassen og de andre barna vil ikke leke med han fordi han alltid er saa toevete?
Her hjemme har han alltid vaert veldig flink, er positiv og blid, og skolemessig er han blant de beste i klassen.
Hvordan kan jeg endre denne uheldige utviklingen hjemmefra? Jeg foeler meg saa maktesloes.