Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Over 35 år og prøver å bli gravid

blått kryss
07:55 11.04.2008
Då har eg etter 1,5 år prøving og 2 tidlege SA klart å bli gravid igjen!
Det er jo veldig kjekt, men eg går her og kjenner etter symptom og ventar på at noko skal gå gale att. Vakna opp att i natt, og kjende at eg hadde litt vondt i magen. Det er jo heilt normalt, men eg måtte opp og sjekke. Tok ein ny cb test, som heldigvis viste eit knall blått kryss! Kunne ikkje vore meir positiv!
Me har eit stort håp om at denne gongen skal det gå bra, og at me får ei stor julegåve i år.
Ynskjer dykk alle mykje lykke til i prøvinga! Ikkje gje opp!
klem frå meg
soleia
Sv: blått kryss
08:22 11.04.2008
Hei.
Gratulere , ! Det må følels fantastisk.............................
Ta vare på deg selv og nyt dagene..
Hvor gammel er du ?
Jeg håper det snart er meg :-)
40år og vil ha barn!
08:55 11.04.2008
Eg er "berre" 36 år, men har PCOS i tillegg. Både alder og PCOS aukar risikoen for abort, så klarar ikkje heilt å tenkje at det skal gå bra. Det er omtrent på denne tid at det har gått gale før, så det er ikkje så lett å slappe av.
Håpar du og får sjå det blå krysset snart!

soleia
09:13 11.04.2008
Så flott. Masse lykke til og ikke minst, gratulerer!
Dotten
18:34 11.04.2008
gratulere, prøv å ha positivetanker, negative tanker er ikke bra. Men jeg skjønner godt hva du føler, ville følt det på samme måte selv.

:o)
Vegaspia
22:45 11.04.2008
Gratulerer !
Har du vurdert å kontakte lege/gyn for progesteron støtte?
Lykke til !
ღ ♂ Vilsågjerne♀ ♥
00:58 12.04.2008
Ringte til gyn i dag, men fekk berre snakke med sekretæren. Ho snakka eg med sist då eg hadde abortert, og då sa ho berre at ein ikkje utreda før det hadde skjedd tre gonger. I dag sa ho at det ikkje stod noko i journalen min om SA. Eg spurte om det var noko eg kunne gjere for å forebygge, men ho ga meg berre time om 1,5 veke. Legen min var vist ikkje der i dag, men er ikkje så fristande å ringe tilbake pga er altid denne dama eg må snakke med.
Kva erfaring har de med progesteronstøtte? Kva må til for at eg kan få dette? Dei to SAene har vore veldig tidleg, berre 5 - 6 dagar etter IKM. (men har hatt fleire pos testar) Er kome like langt no i helga, så er litt nervøs for korleis det skal gå.
soleia
01:15 12.04.2008
ååå...gratulere så masse til dej soleia. Godt at det går riktige veien og at det blir positive tester her inne. ...og du - selvfølgelig skal det gå bra denne gang. Det var no ei fryktelig til uhøflig dame den legen din har til sekretær... Sånne skulle ikkje fått lov å uttale seg... BASTA BOM!

Ej kryssa alle fingre for deg... Vi som har vært igjennom SA og MA skjønner akkurat kor du har det.

Nattaklem fra mej
anki72
22:24 17.04.2008
Hei Soleia
Var innom her for å se etter deg og der var du også gravid gitt!!
Da kan du jo bli med meg over på mistet-gravid-igjen. Der er jeg på desperat symptomjakt (har ingen og er livredd!!). Jeg er 5+5 tror jeg.
Vet ikke om du husker meg, men jeg har hatt to MA før. Denne gangen har jeg fått progesteron og blodfortynnende fra jeg fant ut at jeg var gravid. Det er jo bare gjettning fra gynekologens side, men det skader visst ikke å prøve.
Jeg syns du skal ringe og be om å få snakke med legen. Det er jo ikke sekretæren som skal avgjøre om du skal få behandling!!!
Nå gjenstår det å se om det er noe som vokser inni meg. Det føles ikke sånn, så jeg er ikke så veldig optimistisk. Har hatt symptomer som ømme bryst de to første gangene og nå ingenting.
Første UL på mandag? Skal du på UL? Svarer du meg inne på det andre forumet?
3.gangsprøver
22:20 12.04.2008
Hei!
Gratulerer så mye med positiv test!!! Godt å lese om positive tester! Det hjelper på optimismen for oss alle å høre at noen blir gravide etter lang prøvetid.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om å kjenne etter om noe kan være galt. Ved miste tegn til noe unormalt, må det sjekkes. Vi har også prøvd i 1,5 år og fikk min 3.sa i dag. Vart ikke noen god dag i dag, nei... Men som sagt, det hjelper å lese om at andre lykkes, kanskje det er noen av oss andre neste gang...? Lykke til videre, og kos deg!!!
mamma-brum
11:19 14.04.2008
Går det fortsatt bra med deg, soleia? Unner deg så veldig at det går din vei nå. Krysser allle fingre jeg har :-)

Tobarnsmamma neste år?
06:18 15.04.2008
Tusen takk for det! Går framleis bra her, så håpet har byrja å stige, sjølv om det er veldig langt fram enno.
Sender babystøv til deke alle!
soleia
15:24 15.04.2008
Så fantastisk!Gratulerer så mye :-) Ønsker deg masse lykke til videre fremover.Og takk for babystøvet *grabber det til meg* :-))

Klem fra
Rose38
20:03 15.04.2008
Gratulerer såååååå masse, må innrømme at jeg er misunnelig. Bader meg i babystøvet!!!
mylove
12:43 16.04.2008
Hei Soleia og dere andre. Gratulerer så mye med svangerskapet og masse lykke til. Jeg har også mistet to ganger tidlig i SA. Jeg har lest alt jeg har kommet over, både av medisinske/ kliniske studier og andres historier (som kan være vel så bra) Jeg har diagnostisert meg selv og kommet fram til at jeg kan ha et progesteronproblem. Spotter noen dager før mens og mister når jeg blir gravid. Jeg har kjøpt meg progeteronkrem på nettet og spiser Wild Yams piller. Har lest om flere som lykkes med det.
madisen
13:14 16.04.2008
Hei, Madisen, hvordan går det med deg? Noe nytt fra din kant?

Jeg har også lest litt om progesteron og lurer på om det er noe trøbbel der. Hvor har du kjøpt kremen? Leser at det finnes mye humbug - du har sikkert funnet noe bra.

Jeg har hatt noe jeg tror er eggløsingsblødning denne måneden, men er jo ikke sikker på at det var dét det var. For et par måneder siden hadde jeg også det, ellers har jeg aldri hatt det før. Liker ikke sånne blødninger "utenom tur", men det kan kanskje ha med for lite progesteron å gjøre.

Ser det an litt, med tenker å ta meg en tur til legen hvis jeg ikke blir gravid denne måneden.

Tobarnsmamma neste år?
09:10 17.04.2008
Hei Tobarnsmamma neste år?

Jeg har kjøpt den billigste kremen jeg fant på nettet. Den heter Vita Care og kostet 199,-. Har lest at den inneholder det samme som den de selger på helsekost og andre steder på nettet til 499,-. Men jeg vet ikke om den er bra. Det står faktisk på den at man ikke skal bruke den om man er gravid eller planlegger barn. Men det er noe de må skrive har jeg forstått for å fraskrive seg alt ansvar. Jeg har fått en lege til å se på den. Han sa det er helt ufarlig å bruke den, men at kliniske undersøkelser har vist at det tas opp for lite av den gjennom huden til at det kan ha noen virkning på noen som helst måte. Jeg bruker den allikevel siden jeg har lest at så mange har lyktes med kremen. Tar Wild Yam kapsler i tillegg. Man kan ikke ta overdose av progesteron har jeg også lært, kroppen tar opp det den trenger og kvitter seg med resten. Blir jeg ikke gravid denne mnd, tar jeg også en tur til legen. Begynner å bli skikkelig utålmodig.
madisen
13:27 17.04.2008
Når har du IKM, Madisen?
Jeg har om ca. en uke, er på dag 22 i dag. Lurer selvfølgelig å om jeg er gravid, litt murring nederst i magen er det jo, men det kan nå være hva som helst.

Men lurer på om jeg skal skynde meg å få tak i litt progesteronkrem og begynne å kline på litt? Veit jo ikke om det er noe problem, men tror liksom det. Og det gjør vel ingen skade?
Tobarnsmamma neste år?
13:55 17.04.2008
Hvis du vil kan du få kjøpe en krem av meg. Det skjedde noe feil da jeg bestilte, slik at jeg fikk en krem i posten 2 dager på rad. Pakken er uåpnet , jeg tenkte å returnere den. Men jeg kan jo like godt sende den til deg. Du kan betale 200, så betaler jeg porto. Send meg en PM med adresse om du er interessert.

Ellers har jeg ikke IKM før etter neste helg.Krysser fingrer og tær for oss begge.... og alle andre her inne.

Skjønner liksom ikke hvorfor vi ikke skal få de barna vi så gjerne vil ha.
madisen
08:19 19.04.2008
Så gøy! Og så fortjent,-)
Lykke lykke til! Skal nok gå fint!
Sagamor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------