Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Over 35 år og prøver å bli gravid

Svar meg!!
 22:10 9.04.2008
Hei der ute alle flotte babyklare kvinner!
Måtte bare få meg en brukerkonto her.......har så mange spørsmål i mitt hode....
Hvordan ser dere for dere sjangsene for å få et barn nå i en alder av snart 40 år?? Det er i alle fall min alder...
Jeg og min kjære har prøvd i vel et halvt år nå, men intet skjer. Det stresser meg litt. Har to barn fra før, den siste snart 11 år. Hadde en spontanabort i uke 12 for ca 5 1/2 år siden. Min samboer har ingen barn. Jeg tar nå blodprøver for å finne ut av min hormonbalanse. Tester selv på eggløsning og har denne nesten alle sykluser. Har ikke prøvd hverken hormonbehandling eller annet. Kjenner heller ikke til at jeg har noen sykdomstilstander som skulle tilsi at jeg ikke vil få flere barn. Er jo så vidt begynt utredning nå, så jeg vil vel få vite etter hvert. Hvis en ender med prøverørsbehandling, er det da sannsynlig at dette vil kunne føre frem til en baby eller er det liten sjangs for det i min alder?
Ja, jeg sa mange spm i mitt hode....he, he, sikkert noen som kjenner seg igjen eller som kan svare meg.. :-)
Anonym
Sv: Svar meg!!
 08:04 10.04.2008
Hei.
Jeg er 40år ,blir 41 i november. Har prøvd like lenge som deg. Har mistet en gang i SA i uke 5 for en tid tilbake. Det er vanskelig å si noe om deg for det er det vel bare "spesialister" som kan. Jeg tror at for min del så er det en del dårlige egg og dårlige slimhinner i livmoren. Så alderen er et problem for meg tror jeg. Begynnt med akupentur denne mnd men vet ikke om det hjelper enda. Det vil tiden vise men verdt et forsøk. Viss ikke det hjelper over de neste 3mnd blir det søking om prøverør. Jeg tror sjansene ved prøverør er individueller for det avhenger av flere ting men sjansene er mindre for oss eldre sånn generellt. Men jeg har ikke tenkt å gi opp! Satser på at det finnes i alle fall ett bra egg til ,, og at aku hjelper slik at jeg ikke mister igjen. Men som sagt bare tiden vil vise hvordan dette vil gå. Skriv gjerne om du ønsker mere kontakt med meg :-)
40år og vil ha barn!
 10:45 10.04.2008
Hei anonym! se gjerne under bli kjent tråden.
Har du en msn adresse eller annen, kan du sende den til meg eller Madisen så kommer du med på lista.
Vi er blitt en liten gjeng som mailer på privaten/ msn.
Litt lettere å være personlig der.
kine-66
 20:11 12.04.2008
Hei igjen!
Sendte deg en direkte mail i postkassen din, vil gjerne ha kontakt!
Ja, jeg har lest at akupunktur skal hjelpe på blodgjennomstrømmingen i livmorhulen. Jeg har ikke vurdert den løsningen selv. Siden vi skal til utredning, så avventer jeg det meste til jeg hører hva gynokologen har å si. Ønsker uansett deg lykke til med behandlingen! Jeg tror at det å ta vare på kropp og sjel bidrar positivt til evnen til å få barn. Mulig jeg er vel stresset, men lurer av og til på om det er så ille med kaffe, alkohol, mangel på ditt og for mye av datt i matveien når en skal bli gravid. I alle fall har jeg blitt veldig kritisk til mangt og redd for å trene for mye, og kjenner etter hvert at det faktisk blir litt slitsomt i lengden. En skal jo tross alt kunne unne seg noe! Har dere kontaktet en spesiell klinikk eller er dere inne i det offentlige systemet? Vi kontaktet privat klinikk direkte. Mer anonymt og kjappere. Vi får vel ikke dekket behandling uansett? Godt å se at du skriver at dere ikke gir opp. Det gjør ikke vi heller. Er jo så sikker på at dette skal kunne ordne seg, men må muligens ha litt dra hjelp! Svar gjerne direkte til min innboks!
Ps. Hva står SA for egentlig? Skjønner at det er abort, men sèn.....?
Anonym
 13:47 13.04.2008
Hei anonym! tror det er deg jeg har fått mail fra på msn? har ikke fått noe her i går ihvertfall.
SA står for spontan abort, når en av ulike grunner mister barnet.
Svarer deg mer på msn :-)
kine-66
 14:11 13.04.2008
Hei!
Ja, har sendt deg mail på msn adr din!
Sendte også en mail til det andre svaret, men mulig det ble litt "rot".

Måtte le for meg selv, selvfølgelig står SA for spontanabort. Det burde jeg ha skjønt, har jo jobbet noen år i helsevesnet og både sett og opplevd SA!
Anonym
 15:07 13.04.2008
Sendt deg en mail på msn, anonym :-)
kine-66
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------