Over 35 år og prøver å bli gravid
Ble gravid 39 år gammel etter healing |
13:08 8.04.2008 |
|---|---|
Hei, alle "gamle" prøvere. Jeg vil gjerne fortelle min historie, dersom den kan hjelpe noen. Jeg begynte å prøve å bli gravid for 3 år siden, for det var først da jeg traff en mann jeg ønsket å ha barn med. Dessverre viste det seg at jeg svært sjelden hadde EL. Uten egg, inten barn, så klart. Mannen hadde fine svømmere, intet problem der. Jeg begynte på progesteron-krem (gå inn på www.futhark.no og les bøkene til Dr. Lee) og hadde gått på en 3 måneders kur da jeg første gang ble gravid i 2006. Etter kun 5 uker aborterte jeg. Dette var en forferdelig opplevelse..... Men, etter kun 2 måneder ble jeg gravid igjen (fortsatte med progesteron-kremen). Denne gangen var jeg kommet til uke 11 da jeg skjønte at noe var galt. Jeg tok ultralyd, og der var det dødt. legen ville gjerne ha meg til utskrapning, men siden jeg er livredd sykehus osv, valgte jeg heller å få en respet på smertestillende og vente på å abortere hjemme. Jeg kan trygt si at det var vondt. Jeg kastet også bare opp de smertestillende, så de hadde ingen effekt. I forbindelse med denne aborten, kontaktet jeg en synsk person. Hun sa at hun så 2 barn på meg, men at det ikke ville skje noe det første året. Min siste abort var i oktober 2006. Siden jeg nå var blitt så gammel, gikk jeg ut fra at min siste sjanse ville være IVF. Jeg var på utredning på rikshospitalet i begynnelsen av 2007. Jeg fikk lov å prøve hormonstimulering hjemme, hvor mannen min satte sprøyter for å få eggene til å modne (siden manglende eggløsning / egg i det hele tatt var mitt problem) "insemineringen" foretok vi hjemme på den naturlige måten, etter at det ble konstatert et stor egg på UL. Dessverre så ga heller ikke dette resultat, og jeg var meget meget skuffet. Jeg gikk inn i en depresjon sommeren 2007, og var meget langt nede. Jeg er livredd for sykehus og "inngrep", så jeg ville helst ikke gjennomgå IVF. Jeg sa til meg selv at jeg ikke lenger ønsket barn, at vi kunne få et godt liv sammen likevel, at vi kunne reise mye osv. Sent på høsten /tidlig vinter 2007 var jeg hos en healer for et annet problem. Vi snakket sammen, og jeg nevnte at jeg følte meg gammel, misslykket, inntørket kjerring a la "40-feit-og -ferdig", jeg følte meg ikke som en kvinne pga min infertilitet, osv, og andre tanker som jeg hadde gjort meg. Healeren sa da til meg at jeg aldri mer ville si at jeg var for gammel til noe som helst etter å ha vært der. I både oktober og november 2007 brukte jeg progesteron-krem i hele syklusen unntatt ved mens. Hvis man bruker det i hele syklusen og ikke kun etter EL, blokkerer progesteronen for å få EL i det hele tatt. Hensikten med å gå på sånne kurer er å "booste opp systemet", slik at når man ikke bruker prog-krem etter noen måneder, vil det kicke i gang en EL i et ellers slitent system. Jeg gikk altså på EL-hindrende krem i både oktober og november. Jeg ble mer og mer sliten og trøtt, og trodde jeg var blitt syk. Treningene gikk dårligere og dårligere, og jeg var skuffet over meg selv - mente jeg burde være i bedre form. mensen kom aldri - men jeg var vant til en varierende syklus på mellom 21 til 58 dager, så jeg regnet med at jeg var på en 60 dagers-syklus. Ikke lenge igjen til overgangs-alderen, tenkte jeg. Da mensen ikke hadde kommet etter 8 uker, tok jeg en gravitest. Jeg visste at det var umulig at jeg kunne være gravid, siden jeg sjelden eller aldri hadde EL av meg selv, og i tillegg hadde gått på EL-hindrende krem. Jeg fikk sjokk da det viste seg at jeg var gravid..... Jeg tenkte som så at det går vel galt denne gangen også. Nå er jeg 24 uker på vei, og alt ser ut til å gå bra..... Det er ikke til å tro. Jeg hadde gitt opp alt sammen, og mot alle odds ble jeg likvel gravid. Siden min siste abort i oktober 2006 og fram til november 2007 da jeg ble gravid, har vi jo "holdt på" uten prevensjonsmidler, og i tillegg prøvde jeg 1 hormonkur. Det ser ut til at både den synske og healeren hadde rett, hvor "tåpelig" det enn kan høres. Jeg vil imidlertid si til dere som antagelig vil spørre hvem denne healeren er: prøv en annen. Det er mulig han oppfører seg annerledes mot dere enn meg, men han hadde klart seksuelle hentydninger i sin talemåte, noe jeg fant både ubehagelig og også noe latterlig. Så hvis du vil slippe sånt prat, så oppsøk gjerne en kvinnelig healer, eller en healer som har rykte på seg på å konsentrere seg kun om healingen..... Jeg ønsker dere alle sammen lykke til!!! Håper min historie kan være litt til hjelp for noen i alle fall..... |
|
| Anonym | |
Sv: Ble gravid 39 år gammel etter healing |
13:21 8.04.2008 |
|---|---|
Artig historie, men du hadde nok blitt gravid både uten healingen og den synske dama! Lykke til videre i svg skap og med fødsel!! |
|
| lissi65 | |
14:42 8.04.2008 |
|---|---|
Jada, jeg er klar over at hele historien nok kan virke latterlig, og sikkert også noe tåpelig. Den er mest myntet på de av dere som "har prøvd alt" og har gitt opp det den konvensjonelle legemiddelindustrien har å tilby i dag. Kropp og sjel henger sammen - det er ikke sikkert vi bare skal fokusere på kjemi.... Akupunktur ser ut til å være akseptert av de fleste i dag, og takk for det!!! Healing er ikke noe annet enn akupunktur (energi) som går "dit det trengs". Så for de av dere som er blitt like desperate som jeg var, så vet jeg at man ikke lar noe være uprøvd - selv ikke "hokus-pokus og mambo-jambo" ; ) Lommeboka blir noe tynnere, men om man skulle ha så "flaks" at magen blir større, så er det jo verdt det. Ikke sant? Lykke til alle sammen!!! |
|
| Anonym | |
18:22 8.04.2008 |
|---|---|
Du hadde kanskje lykkes også uten den hjelp du valgte, men timingen var riktig for dere - gratulerer ! Vi er alle 'desperate' her inne, med en dose baggasje av oppturer og nedturer, derfor alltid motiverende å høre om de som lykkes til slutt så klart. Så føler vi vel oss 'gamle' ved 39-40 + når vi prøver å få barn, men det er heldigvis sjeldent sannheten for alle... Kanskje vi burde slutte med ordet 'gammel' her inne.. Stårpå |
|
| Anonym | |
11:29 9.04.2008 |
|---|---|
Har også prøvd healing nå og er spent på om hjelper på fremtiden. Har mistet flere ganger og siden det hevdes at det psykiske har mye å si, for eksempel mister færre når får god psykisk støtte og behandling, har jeg tro på at innstilling og energi kan bety mye. Healeren mente det var snakk om blokkering av energi. Kanskje best å være anonym ja. Er jo ikke helt sturerene saker det her selv om jeg bor i nord og her er det kanskje mer åpent for alternative saker og ting. Hvem vet? Intet skal være uprøvd :-) |
|
| Anonym | |
22:46 11.04.2008 |
|---|---|
Hei, jeg vil bare gratulere deg. Høres jo ut som om det var skikkelig verdt det for deg. Jeg holder din historie i bakhodet. Jeg kan forstå at du har prøvd mye. Er nok i stand til det samme. Jeg er 38 og vi starter 1. ICSI i mai/juni. Lykke til, og takk |
|
| Anonym | |