Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
er det noen her som vet hva som inneholder i disse vaksinene?
 20:37 7.04.2008
har begynt å lest litt rundt her i vaksinedebatten og blir mer og mer skeptisk. mmr vaksina er rett rundt hjørnet her. er egentlig litt fortvilet over hva jeg har gitt guttungen min. han har allerede fått bcg, alle tre hepattit, trippel og nå venter mmr. gikk inn på felleskatalogen der hva det inneholdt, men skjønner jo ikke bær av disse ordene. eneste jeg fikk med var noe med kyllingfoster??? hva gudsnavn er dette da?
AnTiLoPeSvIn
Sv: er det noen her som vet hva som inneholder i disse vaksinene?
 20:50 7.04.2008
Levende svekket meslingesvirus, kusmavirus og rubellavirus.
Meslingevirus og kusmavirus er dyrket på cellekulturer og bindevevsceller fra kyllingfostre.
Rubellavirus er dyrket på celleculturer av humane diploide celler. Denne cellelinjen stammer fra en enkelt prøve av føtalt lungevev etter en abort-

RA 27/3 er komponenten i og hovedingrediensen i røde hunder delen av MMR vaksinen.
Dette er er et virus dyrket frem på et foster i 27 svangerskapsuke.
R=rubella
A=abortion
27=27 uke
3=tredje forsøk
**Angelica**
 22:28 7.04.2008
masse snadder:-)
polysorbat 80
formaldehyd
aluminum
phenol
octoxynol 9
antibiotika,, moro å gi hvis ungene er allergisk:-)
bakterierester
levende/svekkede virus
rester av kylling
rester av egg
marsvin
kanin
høns
rester av døde unger
Influensavaksiner får man med litt kvikksølv også.. greit for gamlingene.. de klager sjeldent, men grei måte å åpne opp for plass på sykehjem:-)
Skal noe til for at noen for sprøyte den dritten inn i ungene mine:-)
Anonym
 07:51 8.04.2008
....faen nä glemte du apenyrer.....
gangster-hippie
 08:50 8.04.2008
sorry... apenyrer selvfølgelig!! glemte rotter også sammen med kreftfremkallende virus!!! Jaja.. hva gjør man ikke for den gode folkehelsen:-)
Anonym
 13:02 8.04.2008
Prinsippet for alle vaksiner er det samme. Vaksiner består av levende, svekkede eller døde mikroorganismer eller rensede bestanddeler fra mikroorganismer. Man innpoder disse smittestoffer og de virker som et antigen. Dermed blir antistoffer dannet.

Metoden for å dyrke frem organismene varierer, og det er riktig at det brukes ulike typer døde fostre. I motsetning til mange andre medisiner er det ingen som lider for at vaksiner skal lages.
Anonym
 15:11 8.04.2008
kreeeemt... høres bra ut at ingen lider av at vaksiner lages, men mange lider når vaksiner gies:-)
Anonym
 20:07 8.04.2008
...og sä inneholder de legemiddel-mafia sjel......den er basert pä en idiotsikker patentert blanding av blod og penger.....den smaker sött og metallisk.....og skaramler när du rister....
gangster-hippie
 21:29 8.04.2008
I de aller, aller fleste tilfellene tåler barna vaksinene meget godt. Noen ytterst få tilfeller av (uoppdaget) allergi kan gi utslag, det finnes selvsagt en risiko for det. Alternativet er imidlertid mye verre. Det blir omtrent som å ta en helt enkel standardoperasjon (blindtarmen el.l.) - det finnes alltids en ørliten mulighet for at man ikke tåler operasjonen. Alternativet er å leve videre med det operasjonen skal fikse.

Til HI.
Ønsker du saklig informasjon om vaksiner bør du lete andre steder enn på dette forumet. Her er det kun harselas over de mange-og-nitti-prosentene som vaksinerer ungene sine det dreier seg om. Uansett hva de to-tre nickene som svarer på absolutt alle innleggene måtte ha av erfaringer, så finnes det faktisk veldig mange kunnskapsrike leger og helsesøstere her i landet. Sjekk det først.
Anonym
 22:01 8.04.2008
jadda ..sanneheten er alltid useriös när man mener noe annet enn deg anonym....
tragisk og fjollete utsagn,,,,,
gangster-hippie
 22:07 8.04.2008
"i de aller fleste tilfeller"??? Det er det faktisk ingen som vet anonym!! Kreftgåten, ADHD gåten, Astma/allergi-gåten, psykiatriske sykdommer-gåten og et uttall av andre gåter mangler svar!! Før du anbefaler at noen skal sjekke ensidig info, så er det mulig for alle å dobbeltsjekke hykleriet som er lagt ut på hjemmesiden til Nasjonalt Folkehelseinstitutt At du er mer opptatt av å telle prosent her inne betyr også at du ikke har et snev av peiling i forhold til vaksiner! Du ber Hi her søke info hos leger og helsesøstre!! Like sykt som å be en troende søke info hos en prest eller annen åndelig guru for å få svar som blir mer kategorisert som hjernevask og indoktrinering av oppleste og vedtatte sannheter. Info kan alle skaffe seg selv uten å henge seg opp i debetanten, men at en anonym som synes at infoen man får fra helsesøster og lege er bra nok, forteller bare hvor naiv og godtroende man er:-)
Anonym
 22:17 8.04.2008
Så de vanlige nickene her har ikke noen linker som er gode nok.....hmmmm.....klart ikke så lenge vi velger å ikke vaksinere.

Helt teit konnklusjon av deg anonym.
Jeg håper og tror at det finnes hs og leger som bærer på mye klok informasjon, ofte så kan de gjøre det, og takk og lov for de.

Men hva med alle disse som er kun for vaksiner....? Hvilken god informasjon får man fra begge kanter der?

Hs vet jo selv ikke hva det er i vaksine og kan jo ikke forklare noe annet enn det alle andre gjør ut i fra en lekker brosjyre?

**Angelica**
My point exactly!
 08:02 9.04.2008
Ser at tre av "den harde kjerne" har lirt ut av seg skkurat det jeg spådde. Da mangler det bare et par kjenninger til, så har hele bøtteballetten fått sagt sitt.

Og visa er gammel og kjent, den er omtrent som følger: Bla, bla "vaksiner er roten til alt ondt her i verden, inkludert andre verdenskrig", bla, bla "alle helsesøstere er kjøpt og betalt av en grisk legemiddelmafia og har hemmelig inntekt derfra", bla, bla "Folkehelseinstituttet liker de å pine små barn", bla, bla "tenk, vaksiner har befatning med kyllingfostere, det er derfra all allergi i verden kommer fra", bla, bla "vaksinen er opphavet til aids", bla, bla...

Talk to the hand!
Anonym
Sv: My point exactly!
 08:38 9.04.2008
Ikke mer forventet svar fra en hjernevaska tulling!!
Anonym
 09:42 9.04.2008
Jeg vil jo heller si at din aggresjon til visse brukere her inne er større enn din vilje å se en helheten innenfor vaksiner.
For min del er det helt greit, men når man skriver et innlegg som går direkte på visse brukere kan du vel kanskje ikke forvente mer enn å få tilbake av de som er her inne=)
Eller er du en av de som mener det er greit å skrive negativt om ting/brukere uten vilje og interesse å høre hva motparten har å si?

Du har antagelig nådd et punkt der brukere her inne er av større betydning enn det som blir skrevet.....men igjen, helt greit for meg.
Jeg er av den som iallefall kan si at jeg har informert meg på alle hold, opp og ned på FHI sine sider og mange andre sider, både for og i mot.
Igjen så er da dette litt av poenget når man ønsker å finne et ståsted på hvor man velger å stå til slutt.

Derfor setter jeg også spm tegn ved FHI på hvorfor det meste der er rosenrødt, når hver enkelt skjønner egentlig at en enkel vaksine har så mye mer å tilby enn å beskytte.

Hvis du noen gang har gått på pencilin eller annen sterk medisisn vet vi alle at bivirkningene kan til tider være sterke, SÅ da lurer jeg på hvorfor vaksiner er så hellige på kraftige bivirkninger?
MEN igjen, mulig dette innlegget er langt over hode på deg siden mitt nick er vanlig her inne så da har det kanskje ingen betydning for deg.

**Angelica**
 14:14 9.04.2008
Unnskyld, men HVOR har jeg skrevet navngitte nick? At du føler deg truffet, er en helt annen sak...

Anonym
 14:51 9.04.2008
Om du eller andre anonyme har gjort det er vel totalt likegyldig egentlig. For det er ikke et ukjent fenomen her inne at anonyme henger seg ofte mer opp i nick enn hva saken anngår!

Så lenge en link blir lagt ut og dette er av et nick som ofte er her inne så er dette ofte av anonyme bare svadaprat........men igjen for anonyme å legge ut begrunnet dokumentasjon ser eller annen relevant informasjon i en debatt viser seg ofte å være svært vanskelig!

Jeg spør, hva med å holde seg til det denne debatten dreier seg om, *vaksiner* og ikke om Yppert holder til på krangle eller ikke!
**Angelica**
 14:51 9.04.2008
At du kun svarer svada er også en annen sak!! Ser ikke at Hi spurte om personene i denne tråden, men om innholdet i vaksinene!
Anonym
 18:46 9.04.2008
Kan ikke si at dere holder dere til saken, akkurat: Man kommer med saklige synspunkter, og blir møtt med svada og tullprat om "legemiddel-mafia sjel", "blod og penger", "tragisk og fjollete", adhd og gud vet hva. Synes ikke akkurat dere skal snakke om å holde seg til tema....
Anonym
 18:50 9.04.2008
Jaha...............så hvis du løfter øya dine et hakk opp å ser på svaret mitt her i tråden, så klarer du fortsatt ikke å se at jeg holder meg til saken?
Noen burde virkelig falle innenfor lobotimering=/

Greit å kverrulere bare for å gjøre det , men da er det greit å gjøre det med noe vettu og ikke teit tomprat.

Igjen hvis du løfter blikket så lurer jeg på hvem som først her i denne tråden som faller utenom tema....?
**Angelica**
 20:07 9.04.2008
....stengt tatt stär jeg fint for det jeg sier om at vaksiner dreier seg om penger i stor skala...og at de desverre koster helsa til mange unger.....om i symbolske vendiger....men nei jeg tror ikke at helsesöstere er smugbetalt av staten....jeg tror da virkelig de klarer ä overbevises uten ekstra penger.....og du gjör sikkert en fin jobb anonym....
gangster-hippie
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------