Nesten 10 % av alle mellom 4 og 15 år tisser i sengen på ett eller annet tidspunkt. Og for noen er dette ett stort problem. Her kan dere dele deres erfaringer med andre og hente tips og råd.
tips: treningstruser - se kenguloftet.no
23:41 5.04.2008
Hei,
tenkte jeg skulle tipse om en oppdagelse jeg gjorde forleden. Vår 5 åring tisser seg ut hver natt (alltid gjort) og omtrent hver dag i utetida i barnehagen. Blir enormt mye klesvask, og situasjonen sliter på både barn og foreldre. Oppdaget en nettbutikk som har tøybleier og avvenningstruser som fører til at barnet kjenner at det blir vått samtidig som en unngår at alle klærne (evt sengetøyet) blir vått. Ser at dette med bruk av bleier er omdiskutert, og tenkte da at dette kan være en mulighet, siden barnet får feedback om at det blir vått - uten at "alt" blir vått. Prøver første natt nå, så ingen erfaring enda, men tenkte jeg kunne tipse.
Lykke til :)
Anonym
Sv: tips: treningstruser - se kenguloftet.no
08:07 13.04.2008
Personlig er jeg av de som mener at barna bør bruke bleier om de ikke kan holde seg tørre. Men er å åpen for andres erfaringer. Hvordan går det hos dere med disse treningstrusen/bleien?
Mayken
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem