Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Barn og internett
11:30 4.04.2008
Hva bør man gjøre med datamaskinen før man lar barna bruke den? Jeg har ei datter i andre klasse som nå gjerne vil bruke data litt og tenkte da på noen form for innstillinger i nettleseren osv.
Alle tips mottas med takk da jeg ikke er noen racer på sånne ting.
Korse76♥
Sv: Barn og internett
18:35 4.04.2008
Mitt beste råd er at du setter deg ned sammen med henne, kanskje litt ofte i begynnelsen også heller sitte sammen om det av og til senere.

Ellers så kan du sperre noen nettadresser eller sette trygghetsnivået litt høyere, alt dette finner du i nettleseren under "Verktøy-->Alternativ for internett.

Det finnes også en god del programvare å få kjøpt nå som kan være med på å sikre barns bruk av internett, det er det også fult mulig kjøpe.

Ellers så må jeg si når hun går i andre klasse så tror jeg ikke hun kommer til å gjøre så mye galt.
marie-s
22:27 4.04.2008
Forventer ikke at hun gjør så mye nei, men bedre føre var tenker jeg hehe
Hun liker jo best å spille inntil videre.
Korse76♥
13:05 7.04.2008
Jenta mi på 5 år er en racer på pc`,n driver mest med spill,men har også tittet litt rundt på nette etter bilder av dyr og hjemmesider til andre barn osv.. i familien. og det er fort gjort å komme inn på sider de ikke skulle ha vært på.
Vi har sperret av slike sider, Mannen min har instalert et program som en har mange muligheter på husker ikke hva det het.
Anonym
06:30 19.04.2008
Jeg har lært meg at barn finner de utroligste ting. Min datter liker å gå inn på NRKsuper siden og spille spill der. Videre derfra finner hun linker til andre spill på andre sider.. videre derfra finner hun flere spill osv. Og plutselig en dag så var det både voldsspill og lettkledde/ukledde mennesker i disse spillene. Så det gjelder å passe litt på gitt.

Sønnen min på 8 har blitt veldig glad i youtube. Der finner han musikkvideoer han liker å se, og forskjellige videoer med biler. Bare man holder et øye med ting, så pleier det å gå bra. Nå er vi såppas "heldige" både jeg og samboer at vi har veldig peil på pc, slik at ungene ikke klarer å skjule noe for oss når de blir eldre. Jeg tror igrunn alle foreldre burde lære seg pc litt skikkelig før de lar barna bruke den. Etterhvert som de blir eldre og flinkere lærer de seg mange triks for å skjule hva de driver med på nett. Ikke alltid enkelt for foreldre som ikke er så drevne.
Line m 2 snart 3
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)