Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
hjeelp ungen er blitt diktator.
11:22 1.04.2008
min samboer har et barn på 4år, barnet og jeg har veldig gode venner siden han var 2.5 år. har alltid latt far ta seg av grensesettingen og oppdragelsen. har hatt fokus på at han må føle seg trygg på at pappa er der like mye, selv om han har fårr kjærste. men nå har han snudd helt, han sier stadig at jeg ikke får lov å komme inn(når jeg er på vei inn) og utelukker meg, med kommentarer som (bare pappa og meg, ikke du).han har vært småsjalu før, men aldri vært "slem" sånn som nå. pappa er ganske flink til å sette foten ned. men poden våkner på naqtten og vil ikke sove igjen stadig vekk. da sitter sambo inne hos han gjerne i tre timer før han sovner. jeg mistenker at sambo undervurderer han, tror at han er mindre enn han er. han forstår mye mye mer enn det han tror. han skjønner hvordan han skal tvinne oss rundt fingeren. alt dreier seg om han hele tiden, og han blir hysterisk om han ikke får oppmerksomhet hele tiden. min tanke er at han begynner å bli så stor at han bør begynne å klare å leke litt alene, samt sove en hel natt uten å holde andre våkne. elsker poden, men hva gjør vi.? noen som har noen erfaringer ang dette?