Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Lyver
08:17 31.03.2008
Tar stadig jentongen min på 6 og et halvt i å lyve. Det kan være helt uvesentlige ting det lyves om, og også viktige ting. Jeg har selv aldri opplevd at noen kan lyve så lett, og kan bli delvis sjokkert noenganger....
Noen som vet hva jeg kan gjøre med det?
h@ppy med prins og prinsesse:)
Sv: Lyver
12:55 31.03.2008
Har selv opplevd det med min datter. Virkelige fantasifulle fortellinger hun kan komme med. Og påstå at det er sant. Vi kjøpte ei bok som handlet om Fia (boka handler om menneskeliggjorte insekter) som ikke klarer å la være å lyve og som kommer i knipe pga det. Vi tar den frem innimellom. Og vi har prata mye om dette. Nå har hun en bror som er 8 år og som hun ser veldig opp til og som aldri gjør slike ting, som er veldig moralsk og som synes synd på sin lille søster dersom hun jgør noe galt. Han begynte å gråte da vi tok henne for oss i å stjålet med seg en leke hjem fra sin venninne. Han var helt knust over at hun hadde gjort det og at vi var sinte på henne.

Men nå er det iallefall 3-4 mnd siden vi har hørt henne lyve, og aldri har vi opplevd henne stjele igjen. Så jeg håper dette var noe forbigående. Hun har aldri klart å formidle til oss hvorfor hun gjorde det hun gjorde.
Bodogirl
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)