Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
O skrekk og gru - begynnende seksualitet?
 18:42 28.03.2008
Har ei jente på tre år. I det siste har hun vært veldig opptatt av guttetisser og jentetisser. Hun kommenterer disse tingene (pluss puppene mine..:( ) i øst og vest. Så langt ubehagelig å forholde seg til, men normalt ut fra hva jeg har forstått.
Men nå har hun altså begynt å ta på seg selv, "stryke forsiktig", som hun kaller det selv.
Hvordan i all verden takler man slik på en naturlig måte?? Huffameg, dette var da tidlig, synes jeg!
Anonym
Sv: O skrekk og gru - begynnende seksualitet?
 19:31 28.03.2008
Jeg synes nå heller det var sent ;-) Min datter begynte å klemme bena rundt stollben ol da hun var ca 2, og jeg tror ikke hun er blandt de tidligste... Jeg synes også det er litt pinlig når hun blir rød og svett og puster og peser. Men jeg har klart å forklare henne at å kose med tissen skal man helst gjøre når hun er alene. Dermed gjør hun det ikke foran gjester i det minste. Prøv å ikke la henne merke at du synes det er pinlig eller ekkelt, men hun kan godt lære at det er en privatting.
Anonym
Sv: O skrekk og gru - begynnende seksualitet?
 20:28 28.03.2008
Takk for svar! Godt å høre at det er normalt. Jeg vet jo egentlig det, men syns det er vanskelig å forholde meg til. Prøver å være naturlig overfor henne når hun finner på slike ting, men er veldig usikker, for vil jo ikke gjøre noe for å ødelegge/komplisere hennes forhold til egen kropp, samtidig som jeg syns det er pinlig.
Men skikkelig ukult noen ganger, altså, spesielt blant andre folk. Neste gang skal jeg si så naturlig jeg klarer at slik gjør man når man er alene. Så får jeg håpe det går greit. (Hun kommenterte barnehageassistentens guttetiss da jeg hentet henne idag.. Ikke artig for noen av oss voksne..)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------