Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Samlivsbrudd

Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
mulig for far å få full omsorgrett eller 50/50 deling??
17:23 27.03.2008
lurer på hvordan mulighetene er for barnefar å få full omsorgrett for ungene, evt. 50/50 deling ???

jeg som er far har gjort veldig mye for ungene i 9 år, alder på den eldste. det er jeg som i hovedsak har kjørt og hentet de i barneselskap, trening osv. levert og hentet de i barnehagen. har også gjort det meste i huset når det gjelder vareinnkjøp av matvarer, vasking av klær og ellers renhold i huset. har tatt de med på litt turer og gjort ting sammen med de. barnemor har vært mye sykemeldt, men ikke så syk at hun ikke kunne ha gjort noe noe av dette, hun liker seg best i sofaen og under pleddet. selv når hun er frisk så gjør hun svært lite.

mener at ungene har det mest hos barnefaren og ikke hos henne, vet ikke hvordan reglene er her, men er det mulighet for å kunne få full omsorgrett, i beste fall 50/50 deiling ???
Anonym
Sv: mulig for far å få full omsorgrett eller 50/50 deling??
17:47 27.03.2008
trådstarter her igjen.

hun vil også ta med seg ungene og flytte tilbake til sitt hjemsted 20 min kjøring, jeg mener det er best at ungene får gå på den skolen de gjør og beholde venner og nærmiljø, ungene er viktigst mener jeg, hun kan jo reise og besøke familie når hun vil.
Anonym
Sv: mulig for far å få full omsorgrett eller 50/50 deling??
20:41 27.03.2008
Første stopp er familievernkontoret og den påkrevde meglingen der.

Jeg annbefaler deg å være mest mulig saklig, ikke dra fram skitt og ha gode planer for hvordan livet som alenefar kan bli.

50/50 deling kan ikke kreves av noen, men avtales når samarbeidsklimaet mellom partene er godt.

Du kan evt skaffe deg en advokat og gjøre deg klar for en omgang i retten.

Det er ingen automatikk i at mor skal ha barna i dag.

Lykke til :)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)