Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Sjokkerende mange onde og triste innlegg her - hva er det med dere?
12:42 27.03.2008
Leser blandt annet om noen som har holdt på å miste barnet sitt og dere damer håner vedkommende fordi hun priser en vaksine.. Jeg sitter og lurer på om dette er over grensen for internettsjikane? Jeg har iallefall rapportert flere av dere til moderator - så kan vi jo håpe at de verste gærningene av dere forsvinner for godt. Og da kan man jo begynne på alvor å diskutere vaksiner!
Yellowgoldfish
Sv: Sjokkerende mange onde og triste innlegg her - hva er det med dere?
12:51 27.03.2008
Tror du kjemper en håpløs kamp, men jeg støtter deg.
mamma til to flotte gutter
13:26 27.03.2008
Så det er det du bedriver dagen med!! Må være den største skrulla her inne hvis du ikke har noe annet å gjøre enn og løpe til moderator! Som regel er det vi som ikke vaksinerer som får på pukkelen her inne, med hvor fæle, uansvarlige og direkte ufyselige vi er som ikke deler flokkdyrfundamentalistenes vaksinesyn!! Her er det ingen som håner noen, vi tok for oss den idiotisk vaksinen "rotavirus" som hun tydelig var glad for hadde kommet på banen:-)
Anonym
14:39 27.03.2008
Ha ha ha! Det er dette jeg mener! Håpløst er det tydeligvis! Går rett i baret!! Nå sitter vi en gjeng i lunchen og leser om dere syke damer - og ler oss ihjel!!!:-) Get a life!! Og for ordens skyld - jeg vaksinerer ikke barna mine.
Yellowgoldfish
15:16 27.03.2008
Du blir nok dagens helt på jobben, gullfisken, rettferdighetens selvutnevnte vokter!!!
Anonym
15:53 27.03.2008
Går rett i baret!! Nå sitter vi en gjeng i lunchen og leser om dere syke damer - og ler oss ihjel!!!:-)
Kremt.......Sier vel kanskje mer om dere enn andre da........hvem snakker om å håne her, tror noen bør feie for egen dør før du begynner med andre! Men igjen, vanskelig å se egne feil enn andres.
**Angelica**
15:47 27.03.2008
Helt ærlig talt, har du hørt om ytringsfrihet.............SIST jeg sjekket så er vaksiner et valg man tar HVERT ENKELT individ!!!!!!!!!!!?????? Frihet til å velge eller???Eller er jeg helt på villspor nå??? JA jeg spør deg GULFISK!!!!?
HVEM tar hensyn av dere vaksinefanatikerene om jeg har mistet eller nesten mistet barn pga vaksine???? Eller bruker dere ikke hode?
MEN dere tenker vel kanskje ikke på at andre også bruker eget hode når man velger, om det så er relgion eller vaksiner?
Altså på et forum hvor man diskuterer så må man for faen tåle å få høre en annen versjon enn kun den man selv tror på og velger........!!!!
Du bør ta deg en tur på helsestasjon å diskutere vaksiner med hs over en kopp kaffe så kanskje det er litt bedre for deg, smil om munn, nikkende fisketryne mens dere tilber vaksinene!!! Dere får legge vaksinesprøyten på et alter å danse " hibbi habba hibb" dansen rundt å tilbe dette dere tror på.
Jeg bryr meg døyten om hva du gjør med dine unger, MEN jeg har like mye rettigheter å si min mening om hva jeg mener her inne som deg fisketryne!
SÅ vær så snill å trekk til deg furteleppene dine om du kan og rull inn finnene og finn deg et annet sted å suitre om hvordan man velger å yte sin mening.
For jeg kan si til deg at vaksiner for meg er noe dritt!!!!!!!! Hva faen har du tenkt å gjøre med det fisketryne??
**Angelica**
18:52 27.03.2008
Veldig pinlig, gullfisk! Først ber du om rettferdighet, så tar det helt av for deg, og du fremstår barnsligere og kjipere enn noen av oss motstandere her inne er i stand til.
Snakk om å kaste stein i glasshus..!
Loiz
21:48 27.03.2008
Faktisk første gangen jeg er for at det innføreres særskilt tvangsvaksinering av idiotiske antivaksine"goldfisher" ikke pga sykdommen men pga selektiv utradering av dårlige gener:-)
Anonym
00:09 28.03.2008
ondskap....ja.....det er sånn "mini-me" greier fra den filmen med han som mista "mojoen sin"....
gangster-hippie
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem