Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva er dine viktigste grunner for IKKE å vaksinere?
09:27 26.03.2008
Jeg har (så langt) valgt å utsette, evt ikke vaksinere dattera mi på 5 måneder. Har lest mye, og kommet frem til at dette er en riktig beslutning for oss.
Likevel hadde det vært interessant å høre om deres grunner for å ikke vaksinere. Jeg kommer ofte i diskusjoner med andre foreldre om dette, og det blir unektelig konflikter da det tydeligvis er et sårbart tema for mange. Så- etterlyser ikke lange argumenter her, men rett og slett dine svar på:
Hva er dine viktigste grunner for IKKE å vaksinere?
Corine
Sv: Hva er dine viktigste grunner for IKKE å vaksinere?
11:11 26.03.2008
Hvorfor ta seg nær av hva andre sier? Det er uansett ditt valg og du burde følge magefølelsen din. Min magefølelse gjør at jeg vaksinerer mine barn, men det er mitt valg.
Så lenge vaksinering er frivillig bør man respektere de enkelte foreldres valg :)
Bintang
11:20 26.03.2008
Huh? Jeg skrev vel ikke at jeg tar meg nær av hva andre sier...? Det gjør jeg ikke. Tvert i mot opplever jeg at ANDRE tar seg veldig nær av mitt valg. Og som sagt- det var argumenter fra de som ikke vaksinerer jeg etterlyste :-)
Corine
11:43 26.03.2008
Noen her vil ikke vaksinere fordi de tror på konspirasjonsteorier.
Anonym
12:51 26.03.2008
Kan du utdype disse påstandene anonym? Eller er de bare å anse som sedvanlig drittslenging fra en arrogant og bedrevitende vaksinefrelst?
Loiz
12:13 26.03.2008
Grunnen til at hode mitt begynte å tenke selv var bivirkninger som mine barn fikk etter vaksinasjon. Å ligge med en liten kropp i fanget med kramper og smerter, da samme dag ca 10 timer senere og andre bivirkninger på barn nr to........så valgte jeg å lese selv og har etterhvert kommet i kontakt med andre mennesker som også velger å ikke vaksinere.
Problemet er synet og propagandaen til de som vaksinerer, så mange holder tyst om nettopp at de ikke vaksinerer. For å unngå slike dumme kommenterer som mange anonyme her kommer med.
Ved å begynne å lese studier, vaksineoffere, litteratur og forskning på vaksinasjon er jeg faktisk sjokkert over hva folk faktisk ikke vet og i tillegg når fhs går ut med å ikke helt være sikker på at en vaksine er garantert beskyttelse, men alikevel pøser dette over barna våre, ja da er det stopp for meg-
Skremmende er det også mye som har kommet frem som holdes skjult av fhi.
Så ja til bruk av hode selv sier jeg=)
**Angelica**
17:26 26.03.2008
Ganske enkel grunn for min del. Vaksinasjon er barnemishandling. Hadde jeg sittet hjemme å stukket nåler i ungene mine så hadde helvete vært løs, men hvis foreldre tviholder gråtende og hjelpesløse barn på helsestasjonen mens en voldelig helsesøster stikker nåler inn i kroppen sammen med masse fine giftstoffer inkludert en masse av dyrerester, bakteriekomponenter, svekkede virus, aborterte forsterrester og det som følger med, så er det plutselig ingen som prater om brnemishandling! At forskere og leger støtter seg til vaksineprodusentenes "tobakksvitenskap" og fungerer som nikkedukker mot noen ekstra lommepenger fra vaksineprodusentene gjør heller ikke min skepsis bedre i favør av å vaksinere ungene mine. Dessuten så har jeg friske ungen, de tåler faktisk å bli syke en gang i blant også og har ellers hatt det meste de vaksinerer i mot utenom stivkrampe, poliomyelitt og difteri da:-) Og utrolig mild form!!! For min del så er det morsomt å se at til og med teksten som er på fremsiden av vaksinedebatten er løgn og usanne påstander fra Jordmor Siri.. 1 av 1000 barn vil dø som følge av meslinger også i Norge:-) Satser heller på sunne friske barn, så kan de som velger saueflokkmentaliteten satse på kollektiv flokkdyrbeskyttelse:-) De eneste som er fornøyd med det er så klart vaksineprodusentene som også produserer de medisinene som blir nødvendig i etterkant av vaksine:-)
Anonym
21:41 26.03.2008
Corine.......................barnet vårt er 8 mnd og vi har også valgt å takke nei til vaksineprogrammet. Som deg opplever også vi at andre blir oppgitt og irritert over vårt valg og de ber oss begrunne hvorfor. Det er så rart, for jeg ber jo ikke de begrunne hvorfor de har gitt barnet sitt vaksine!!! Uvitenheten er stooooooooor blant foreldre og de tror meg ikke når jeg sier noe om hvorfor vi har valgt som vi har valgt.
Vi valgte å ikke vaksinere pga det jeg foreløpig har lest, om hva vaksiner inneholder, hva de er dyrket frem på og hvilke skader det kan føre til.
Jeg gidder stort sett ikke diskutere valget vårt med folk som ikke har lest eller satt seg inn i det selv.
Mamma`n til skjønne gutten
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem