Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Foredrag: Er vaksinasjon nødvendig? Noen som skal dit?
17:01 25.03.2008
Torsdag 27 mars holdes det foredrag i Oslo "Er vaksinasjon nødvendig?"
Noen som kjenner til foredragsholderen Gro Lystad?
Er det et foredrag det er verdt å få med seg?
Noen her inne som skal dit tro?
Vi tenker å ta en tur.
Mamma`n til skjønne gutten
Sv: Foredrag: Er vaksinasjon nødvendig? Noen som skal dit?
17:33 25.03.2008
Ja, jeg kjenner henne veldig godt.
Tror neppe du vil angre på å ta en tur dit!
Loiz
17:35 25.03.2008
Gro Lystad skrev hovedoppgave om vaksinasjonssykdommene i 1988.
Loiz
17:52 25.03.2008
Jeg har sittet å vurdert det sterkt, problemet er 3 turbounger....?
**Angelica**
18:24 25.03.2008
Kjenner du ikke noen som vaksinerer barna sine som kan passe de da? :-) De skal sikkert ikke dit...........
19:32 25.03.2008
Hehe.....jo men tre turboknotter som nesten tar kverken på meg så....hehe. Jeg har tenkt sterkt på dette, men siden jeg ikke er så heldig med å ha barnefar i nærheten så blir det faktisk vanskelig for meg, uansett hvor mye jeg har lyst, i tillegg så har jeg booket barnepike på andre ting i nærmeste framtid og da blir det litt mye på ukedagene så lenge to av de har skole dagen derpå=)
Men håper snart at det kommer noe slikt igjen og skal da være tidlig pån=)
**Angelica**
09:49 31.03.2008
Mamman til skjønne
Ble det noe fordrag på deg eller? I så fall, fikk du noe ut av det?
Loiz
22:52 2.04.2008
Ja, vi var der. Kunne ha hørt på henne i timesvis. Det er noe med det å høre det sjøl, enn bare å lese om det. Fikk lyst til å dra på flere foredrag vi. Eneste aberet med dette foredraget var en noe sleivete kommenetar fra Gro som jeg kjente jeg tok meg litt nær av (selv om den ikke var retta mot meg personlig). Det var en i salen som spurte hvorfor kvinner idag ikke klarte å føde uten keisersnitt (hva det hadde med vaksinering skjønte jeg aldri), så dro Gro den videre og starta neste setning med noe alla: "kvinner i dag som ikke klarer å føde uten å ta KS" ....der satt jeg da og kjente at jeg ble litt såra. Fødselen min varte i 23 smertefulle timer. 7 cm åpning , grønt og lite fostervann og det endte med hastekeisersnitt på legens ordre. Jeg skrek jeg ville føde vaginalt.....så den kommentaren traff meg liksom litt rett i hjertet. Vet jo at jeg ikke var en av disse damene de mente, men synes allikevel at en foredragsholder skal være litt bevisst på hva h*n sier.
Det ble også litt snakk om indigo og diamantbarn.......da ramlet jeg litt av kjente jeg. Jeg er vel ikke så alternativ tror jeg at jeg liksom forstår sånne ting. Synes det blir litt "høytsvevende".
Men ja, foredraget var bra.
Ps. at jeg aldri kan lære meg å fatte meg i korthet.... :-)
09:56 3.04.2008
Bra du fikk noe ut av foredraget! Du kan sikkert bare ringe henne hvis det er noe du lurer på.
Loiz
12:03 3.04.2008
Indig og diamantbarn?? Ble det dratt inn noe tull fra den homøopatiske verden i foredraget også??? skammelig etter min mening!! Trodde homøopater hadde nok med å bevise sin egen medisin før de kastet seg ut med pisken for å sveipe nye sannheter inn i en alvorlig debatt som omhandler vaksinasjon. Og hva keisersnitt har i et vaksineforedrag å gjøre forstår jeg lite av!! Forstår godt at du følte deg truffet:-)
Anonym
20:50 3.04.2008
He he he...homøopat, hæ Yppert? Hva du vet... Utrolig nok viker ikke Gros "nye" sannheter om vaksiner så mye fra dine egne.
Loiz
21:21 3.04.2008
se der ja!!! Alltid syrlige kommentarer bare en kritiserer litt om vaksiner:-) Jeg forsto ikke dette med indigo og diamantbarn!!! Ellers er jeg like kritisk til homøopater som fremmer homøopatien når de i samme slengen skal være kritisk til vaksiner:-) Ellers er jeg enig i mye hun har skrevet tidligere, men guru-stemplet får hun fra meg hvis hun skal skyve bort 200 års hardt opparbeidet hjernevask omkring vaksiner, for så å fremme 200 års ufullstendig synsing omkring homøopatien:-) Finnes jo en del helseprofeter innen hvert felt som sprer om seg med kunnskap for å fremme sin medisin på bekostning av noe annet:-) Og da er vi jo like langt igjen:-)
Anonym
22:50 3.04.2008
Kveld Yppert! Alltid litt syrlig jeg vøttu, vaksiner eller ei.
Nå var jeg ikke på foredraget, så jeg har foreløpig ingen andre referanser til det enn mamman til skjønnes. Jeg har personlig fått presentert vaksiner og homøopati som separate temaer fra Gro, har ikke blitt prakket på noen av delene, men jeg forstår problemstillingen din med tanke på guru-virksomhet og helseprofeter i alle sjangre.
For mange vaksineskeptikere tror jeg allikevel at det kan være betryggende å vite at det finnes noen man kan henvende seg til, som har 20 års erfaring med alternativmedisinsk behandling av vaksinasjonssykdommene og behandling av vaksineskader. Spesielt ettersom man fra det offentlige blir forespeilet den sikre død uten vaksiner.
Loiz
23:05 3.04.2008
hehe.. jo da enig der da:-) var bare dette med diamonds and pearl som jeg ikke klarte å forstå!! Har faktisk sansen for spetakkelet selv jeg... bare så det er sagt:-) Hadde håpet hun kunne bidratt mer i den offentlige debatten enn å gjemme seg vekk:-)
Anonym
09:35 4.04.2008
Indigobarn og krystallbarn, det har med barns medfødte energier å gjøre avhengig av hvilken tidsepoke de er født i, og voksnes mulighet til auraendring for bedre å forstå sine barn og hjelpe dem til å kontrollere sin egen energi. - Sånn, der lærte du noe nytt i dag også! He he... og nei, jeg har ikke satt meg noe videre inn i det...
Jeg vil tippe at når man holder foredrag på Unityhuset (norges største senter for alternativ medisin), er det vanskelig og nekte å svare på spørsmål stilt fra salen utenom tema.
Selve foredraget skal forresten legges ut på fritt helsevalg sine sider.
Skulle gjerne sett henne bidratt mer offentlig jeg også, det ville uten tvil spritet opp debatten!
Loiz
01:43 5.04.2008
Loiz: "Indigobarn og krystallbarn, det har med barns medfødte energier å gjøre avhengig av hvilken tidsepoke de er født i, og voksnes mulighet til auraendring for bedre å forstå sine barn og hjelpe dem til å kontrollere sin egen energi".________________det var slik Gro også beskrev dette, og det var da jeg "falt" av.
Foredraget gikk mye på vaksineskader, hennes erfaringer med pasienter som oppsøkte henne etter påstått vaksineskader. Hvilke hoeopatiske midler hun kunne gi før og etter vaksinering. Men også innholdstoffer i vaksiner, senskader for å nevne noe.
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem