Jeg har en på 14, med sterk ADHD + litt til.
Han har en (u)vane med at jeg(mamma) skal være hjemme hele tiden. Som i dag; vi var til middag hos mine foreldre, og etter noen timer begynte maset fra han om å reise hjem. "mamma, mamma, mamma,mamma, jeg vil hjem, kan vi reise NÅ", på repetisjon, igjen og igjen. det varte vel bare i ca 1/2 time denne gangen, for han bare gikk hjem til slutt. Uten nøkkel, så han visste han ikke kom seg inn.
Da han endelig var ved huset, begynte han å ringe meg, med krav om at NÅ måtte jeg komme hjem, det var kaldt og det kom til å være min skyld om han ble syk nå. Han ringte 4 ganger på ca 1/2 time-3 kvarter, og jeg måtte faktisk bare si til han at nå legger jeg på, dette kan vi ikke diskutere over telefonen...
Han må absolutt bare ha meg hjem i huset, så han vet jeg er der, virker det som. For da jeg endelig kom hjem, så skulle han ikke inn. Neida, han ville være ute med venner......
Dette skjer også når jeg er på butikken, eller på et møte, hvor han vet hvor lang tid det tar. Når det nærmer seg det jeg har sagt er sluttiden, så ringer han...
Er det flere som opplever dette? At de på en måte må ha full oversikt, og at ting må være som de pleier, for at de skal "slappe av"? |