Reisedebatten
dere som har vært i thailand? |
21:18 23.03.2008 |
|---|---|
hvor har dere vært og vil dere anbefale å reise dit? jeg har sett på turer til phuket, krabi, og kata beach! noen som har erfaringer fra noen av disse plassene?? tar i mor alt av råd og tips! ønsker å reise nå i april. |
|
| lilleguttogmeg | |
Sv: dere som har vært i thailand? |
14:57 24.03.2008 |
|---|---|
Vi var på kata beach hele februar med baby som var 4 mnd da vi reiste. Storkoste oss og hadde en herlig tur. Det som var litt synd var at det var så altfor mye turister der nå (jeg var der for 4 og 3 år siden og det var noe helt annet), helt stappfullt nå, fullt på stranda og fullt på de beste spisestedene etc. Sannsynligvis litt mindre folk i april da, for da er høysesongen over. Vær klar over at været er mer ustabilt i april og det kan regne og tordne en del. Men det er jo varmt hele året, så hvis man tåler regn går det bra. Ang varmen så gikk dette veldig greit for vår datter, men det ble jo selvsagt veldig rolige dager og svært få aktiviteter. Bare bading og leking og mye hvilepauser i skyggen og på rommet (med air condition). Thailenderne elsker babyer, overalt hvor vi gikk og sto stømmet de til og ville vite alder og navn og leke, holde, dulle og tulle med henne. Hun elsket oppmerksomheten! Man får tak i det meste man trenger til babyer der nede, de har f.eks helt brukbare bleier (Huggies) og Johnsen&Johnsen (Natusan) oljer, kremer og såper. |
|
| Planlegger-mamma | |
09:13 25.03.2008 |
|---|---|
Vi var i thailiand to uker i februar... anbefales! Men prøv noe annet enn phuket...Karon, pathong og kata er veldig fulle av tureister skreddere og svenska kjøttbullar...kjedelig å bli anbefalt svenske resturanger når man er på andre siden kloden liksom.... vi var en uke på karon og så dro vi ut på phi phi... neste gang dropper vi karon og drar rett på phi phi! Turister der også, men langt fra så mange! Vi bodde på holliday inn der da... strand uten stort annet enn et par hoteller, men 20 min med long tail fra thon sai som er "sentrum". Deilig og avslappende og helt nydelig på stranda for lillegutt som ble 6 mnd da... hadde bungalow helt nede på stranda så han kunne ligge på rommet å sove og vi kunne ligge på stranda så lenge... så døra og hadde baby call på! Thai folket elsker barn, så de blir godt tatt vare på for å si det sånn!! Jeg la igjen alt av sommerklær til minsten når jeg dro... får jo ikke brukt det til sommeren allikevel... ei som jobbet der ble veldig glad.. hun hadde tvillinger på en mnd mindre enn min lillegutt! UV-drakt var det beste kjøpet jeg gjorde på forhånd... send meg gjerne en pm så kan jeg nevne det jeg hadde med på turen...og andre tips... |
|
| Bippe77 | |
21:02 26.04.2008 |
|---|---|
Vi var 19 dager i Thailand i slutten av mars og litt ut i april. Kan absolutt anbefale det!! Mini var 5 mnd og 1 dag da vi dro. Første uken var vi i Karon, var IKKE så stappfult av turister hverken der eller på Kata når vi var der. Hadde i tillegg helt super vær, tror det regnet et par ganger på 19 dager og aldri mer enn at vi måtte utsette strandturen i kanskje en halvtime! Etter Karon, dro vi ut til Phi Phi og deretter Koh Lanta før vi tilbrakte de siste par dagene i Karon. Det eneste jeg angrer på, var at vi ikke hadde basseng når vi bodde i Karon. Var veldig greit med basseng, sånn at det ikke tok mer enn 1 minutt eller 2 å gå inn i tilfelle mini hadde behov for å slappe av et litt kjørligere sted. Det var 38-39 grader i skyggen og ekstrem luftfuktighet, så det ble litt i varmeste laget. Ellers vil jeg anbefale å ha med en god vogn (for barnet tilbringer jo fryktelig mye tid i vognen), uv-drakt, uv-hatt, zinksalve og våtservietter (gikk tom og da ble mini sååå sår, selv om vi kjøpte johnson-johnson uten alkohol og parfyme på apoteket). Mitt beste råd: dra til Thailand og nyt det!!! |
|
| siv79 | |