For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
3åring med til syden
13:27 23.03.2008
Vi skal reise til syden en uke. Dette er første gang for lillegutt og jeg er litt engstelig for flyturen. Han er litt var for høye lyder og kjeder seg ekstremt fort...redd han kommer til å være veldig høylytt og irritere vettet på mange...husker selv når jeg var barnløs og tok fly og det satt barn og skrek hele veien:) er det noen som har noe tips? flyturen kommer til å ta ca 6t.
Anonym
Sv: 3åring med til syden
16:16 23.03.2008
hei, jeg har hatt med mine to barn til syden og USA fra de har vært 4mnd. Det som jeg har vært veldig nøye med er at de har noe å drikke på når flyet skal ta av slik at de ikke skal få vondt i ørene (de bruker ikke smokk). Sønnen min var 3 år sist sommer og datteren min 1,5 når vi dro til Florida (9,5 timer fra London). Passer på å ha noe nytt å leke med, DVD-spiller, ikke for mye søtt og jeg har gitt dem en reisesyketablett. Passer også på å ha med meg nesespray, det kan lette litt på trykket i ørene.
Lykke til på ferien, ikke tenk for mye på hva du tror de rundt deg tenker hvis gutten din blir litt utolmodig (det får de tåle)...
SKHH
10:17 26.03.2008
Jeg har nettopp vært ute og reist med en treåring i 11 timer! Hadde kjøpt noen småting (liten bil, lego, liten bok) som jeg pakket inn og som han fikk pakke ut og leke med. Var veldig spennende syns han (pakket ikke alle ut på en gang). Kjøpte også Car klistremerkehefte med masse biler. Det er sånne klistremerke som du kan klistre og flytte på mange ganger, veldig gøy og kan brukes om og om igjen. Hadde også med et par bøker og et par dropspakker.
God tur!
Anonym
10:05 28.03.2008
Hei.
Har en sønn som akkurat har blitt 4 år og vi var på ferie i USA nå i februar. Som deg var jeg veldig enstelig på hvordan det skulle gå med 9 timers flytur. Det gikk mye bedre enn jeg hadde forventet, men pga mye turbulens den siste timen før landing,ble både jeg og guttungen syke,han klaget også litt over vondt i ørene, men det gikk bra det også. Tror det er viktig å forberede han godt på hva som skal skje og som de andre har skrevet før meg, kjøp noen småting som han kan pakke opp underveis. Jeg hadde med farge/hobbybok og fargestifter,klistremerker,dvd-spiller. På vei hjem fikk han reisesyketablett som fungerte veldig bra samtidig så fløy vi om natten så han sov hele veien. Tror ikke du skal bekymre deg,for det går som regelt så mye bedre enn man tror. Pass på å gi små slurker med vann når flyet begynner nedstigningen pga tett i ørene. Jeg hadde også med nesedråper og paracet i tilfelle,men hadde ingen behov for det. Lykke til.
Ann-ch.
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem