Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hvordan er det med morgen- og kveldsstell på deres små..?
 23:38 19.03.2008
Snuppapå 3 1/2 år bruker enda stellebenken, så har en fordel der. Hun har alltid trivdes på den.
Jeg vasker henne først i ansiktet, så hendene og så nedentil både morgen og kveld. Etter vasken er det tannpuss. Dette har vært rutine leeeeenge nå, og går automatisk.
Snakka med en bekjent her om dagen, og hun hørtes overrasket ut da jeg sa jeg vasket henne nedentil 2 ganger hver dag..? Er det så unormalt da..???
Hva gjør dere?

Anonym
Sv: Hvordan er det med morgen- og kveldsstell på deres små..?
 11:10 20.03.2008
Er ikke normalt det nei, ikke vist hun har sluttet med bleier:)
Anonym
 15:16 20.03.2008
Her dusjer vi hver morgen og tar en rask kveldsvask (datteren på 4 vasker hendene og ansiktet selv, og også nedentil med klut men der hjelper jeg (mor) til. Stellebenk/bord sluttet jeg med når hun var i 1 års alderen. Etter det var det badebaljen (hvor hun storkoste seg, men nå er hun for stor til den) og nå dusjen. I dusjen er det veldig lett for datteren å vaske seg selv - her såper hun seg inn og det går kjempefint og hun trives i dusjen. På sommeren er det rask vask på morgenen og dusjing på kvelden ;-))
Anonym
 19:36 20.03.2008
så klart jeg vasker barnet nedentil 2 ganger om dagen, klute vask på morgen og bade eller dusje på kvelden, og gutten min bruker ikke bleie mere. vi bruker ikke såpe når vi vasker, men litt olje i badevannet.pusser oxo tennene morgen og kveld.
Anonym
 20:30 26.03.2008
Hånd og ansiktsvask morgen og kveld. Bader og vasker hår 1 gang i uka (oftere ved behov, f.eks om sommeren når han har lekt ute i sand og jord og er gørr-skitten HVER kveld:)). Vasker stump som regel hver kveld (han har sluttet med bleie).
Anonym
 21:52 26.03.2008
Vi bruker også stellebordet, der vasker jeg selvsagt 5 åringen om morningen når hun får av seg den våte nattbleien. Pusser ellers kun tenner om morningen. Om kvelden derimot pusser vi tenner, vasker ansiktet, hendene og skrittet på nytt før hun får på nattbleien.
Mayken
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------