Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
noen som var med på meningokokkvaksineprosjektet??
23:28 18.03.2008
?
Myrtel-1pp
Sv: noen som var med på meningokokkvaksineprosjektet??
23:46 18.03.2008
...."jeg var-jeg var".....*hopper opp og ned med hendene i været*......og synes folkehelsa gjorde en dritt jobb, ja......selvsagt ikke uten sidestykke da.......dem har jo rørt sammen "heksebrygg" før den tid på den tvangs nedlagte labben sin......
gangster-hippie
23:51 18.03.2008
til gangster-hippie
ble du syk etterpå? merket du noe samme dag som vaksinene ble satt?
jeg stivnet i alle musklene fra hoftene og opp. ble liggende urørlig med sterke smerter i nesten 4 timer etter begge sprøytene. og etter det har det ballet på seg.
men NPE sa at det kunne umulig være vaksinen. bare et helt hav av tilfeldigheter, men ikke vaksinen nei.
Myrtel-1pp
00:02 19.03.2008
...den vaksina har blitt beskyldt for endel og ble aldri innført i det standariserte vaksineprogrammet av endel grunne....på new zealand dit den ble solgt....så man raskt opphopning av alvorlige bivirkninger....husker ikke alle...men bl annet blødningstendenser og en laaaaang rekke autoimmune sykdommer.....

personlig var det min trass som reddet meg....jeg grisespydde på det den lite flaterende undomsskole-dassen etter den første injeksjonen......derfor tok jeg kjapt avgjørelsen om at dette ble min siste vaksine.....

men det jeg vet....er at det finnes endel som mener de har fått ME etter den vaksinen samt lammelser i norge....var en sak om en lege-datter i bergen tror jeg som hadde fått lammelser rett i etterkant.....mener den ble juridisk kjørt men ikke sikker altså.....skal se om jeg finner noen linker må bare google litt....men du vet sikkert at det var et tv program om akkurat denne vaksinen....angående new zealand...

men.....neppe noen tilfeldighet at du stivnet 4 timer etter injeksjon......hva slags andre symptomer har du hatt i ettertid.......???

verden begynner å våkne litt takk og pris.....i frankrike kjøres det flere større saker mot produsentene av hepatitt b vaksinen nå pga dødsfall, bivirkninger og ettersykdommer.......!!!!!!!
gangster-hippie
00:10 19.03.2008
........og du husker sikkert også at det fulgte med en juridisk klausul om folkehelsa stilte seg ansvarlig for evtuelle bivirkninger av denne vaksinen.....de så fromt utsatte et par tre kull ungdomsskole elever her til lands for.....men jeg tror ikke de mente så mye med det.....regner med de pengene som var satt av ble brukt til å vri seg unna alle anklager......
gangster-hippie
00:25 19.03.2008
http://www.menin.no/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=1464
http://www.dagensmedisin.no/nyhet er/2006/11/09/stanser-folkehelsas-salg-av/index.xml
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/ 03/06/494139.html
http://www.google.com/search?q=meningokokk+b+vaksine+new+zealand&rl s=com.microsoft:*:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7HPNN
gangster-hippie
00:33 19.03.2008
Jeg var i militæret og var av de heldige som fikk være med på dette viktige vaksineforsøket:-) Nå ble jo jeg allerede den gang meget ofte refset og bøtelagt for ordrenekt og hadde noen turer innom kakebua, men ingen klarte i 1988-89 og lure meg til å ofre kroppen min på et medisinske forsøk!!! Hadde foreldrene mine lurt meg til å være med på et vaksineforsøk hvis jeg gikk på skole eller noe i den duren så hadde jeg kutta hodet av dem begge 2:-) Nå har vi heldigvis bare skeptikere og medisnere i familien så dette forsøket lot vi saueflokken utsette seg for!! Beklageligvis må de kjempe mot Folkehelseinstituttet for å få akept for at dette er en vaksineskade og jeg sier bare lykke til deg Hi:-)
Dr. Yppert
21:43 25.03.2008
Kjæresten min var med på dette prosjektet da han var i militæret. Han har fått ME diagnose i etterkant.
Mamma`n til skjønne gutten
13:10 26.03.2008
Jeg var med. Har ikke hatt noen problemer i etterkant.
mamma til to flotte gutter
01:05 29.03.2008
dytt
gangster-hippie
01:57 30.03.2008
Dessverre var jeg med på det i 88 da jeg avtjente verneplikten!!!!!!!

Resultat:
1. HIV testen som ble tatt noen dager etter slo positivt ut (er ikke HIV positiv i dag).
2. Etter 5-6 uker: lungebetennelse.
3. I løpet av de neste 6-7mnd:
a. Hudbetennelse i ansiktet.
b. Mononukleose (kyssesyke)
c. Diare
4. De neste 3-4 år: BETENNELSER (Øre, bihuler, hals og i huden ved rift/sår)
5. Etter ca. 10år får jeg diagnosen ME.
6. 7 år senere: Mister følelse og styrke i hele høyre side (hode, arm , bein). Mistanke om MS eller Polynevropati. Kommer heldigvis til ”riktig” lege (privat selvfølgelig). Han påviser Candida Relatert Complex (CRC). Candida kommer blant annet av langvarig bruk av antibiotika.

I tillegg kan jeg ta med hodepine, muskel og leddsmerter, konsentrasjonsvansker, hukommelse (hva faen er det??), tretthet (sove sove sove zzzzzzz), initiativløs, energiløs, ++++++++.!!!!

Dette er hovedpunktene etter meningokokkvaksineprosjektet. Listen min er lengre siden jeg har reagert negativt på så å si alle vaksiner jeg har fått.

Og ja, jeg har hatt perioder som jeg har vært ”bra” takket være alternativ medisin. Om jeg har fått hjelp i vårt eminente helsevesen?? NEEEEEEEEEEI!!!!! Det eneste de gjør er å putte deg full av antibiotika, kortison (og vaksiner som gjør MEG syk (forhåpentligvis ikke deg eller dine barn!!!)).
CWCWCWCWAW
03:29 30.03.2008
ok...litt av en historie,....kjenner du til flere som ble syke da du var i militæret??....den vaksina der er jo alt annet enn safe.....

håper du får hjelp til å stable helsa på plass igjen!
gangster-hippie
23:42 21.04.2008
Fikk vaksinen på rekruttskolen rett før vi fikk nytt tjenestested. Kjenner derfor ingen andre som ble syke.

Dette var et vaksineforsøk hvor halvparten placebo. Vi ble lovt tilbakemelding om resultat og tilbud om vaksinering (for de som fikk placebo). For min egen del har jeg ikke hørt en ¤¤¤¤¤¤.

Heldigvis har vi mange helsetilbud utenom det ”Offentlige Helsevesen” (for der er det liten hjelp å få). Får hjelp fra en ”kjent” privatpraktiserende lege, samt fra alternative behandlere.
CWCWCWCWAW
00:55 23.04.2008
ja...faen ta folkehelsa....
gangster-hippie
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)