For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Når begynte ders barn å vaske seg selv ?
22:44 15.03.2008
Har en datter på 6 år som har det travelt med å bli stor
Hun oppføre seg veslevoksent ovenfor yngre barn og er veldig sjefete og skal styre hele leken overaskende gjør hun ikke det i barnehagen
Hun er også veldig sjalu på sin søster på 3 år som hadde bursdag nylig og hun ble veldig misunnelig på en spesiell gave hun fikk og under bursdagen begynte hun å grine og laget drama ut av hele greie årsaken til det var at alle andre barna fikk lov til å leke med den nye leka men hun fikk ikke lov av lillesøster hennes tante gikk rundt å leide henne i handa og hennes farmor lovte at hun skulle kjøpe det samme til henne en leke som er beregnet på 3 åringer jeg må si det gjorde meg mektig irritert.
En annen ting ang min datter som jeg synes er til tider slitsomt og som hun har holdt på med lenge er at vist hun har et lite overfladisk sår så skal hun ha frytelig mye oppmerksomhet og hun kan og komme og si at hun blør på foten også er det bare tull føler hun søker feil oppmerksomhet hun liker å gå til lege og tannlege kan skryte av det i dagesvis hun er en jente som krever mye oppmerksomhet og noen ganger føler jeg at hun suger lufta ut av meg føler jeg gir henne nok oppmerksomhet visst hun har fått mye en dag er det som å gi henne en kg sukker hun blir helt spinvill merker det spesielt d når hun har vært hos tanten sin.
Hun sier også flere ganger om dagen jeg er gla i deg det er jo kjempesøtt av henne men hun gjør det hver dag enda jeg alltid sier d til henne daglig at jeg er gla i henne men ikke døgnet rundt .
Hun er langt framme både sosialt og språklig har mange venner ,finmotorikken og grovmotorikken er veldig bra veldig positiv og blid jente solstråle ikke ofte sur har vilje og trasser slik som er vanlig
Hun fikk også en lillebror i fjor
Føler også at hun ikke tåler at de andre søskena får noe hun skal være midtpunktet hele tia og hun og lillesøster krangler så busta fyker innimellom men ikke hver dag de kan ogå være kjempegode venner
Jeg setter tydlige grenser mens min mann er en slappfisk på det området så min datter er ikk lei seg når jeg går for da tror hun at hun bestemmer og triller min mann rundt lillefingeren når katten går danser musene på bordet
Noen med erfaringer eller er det jeg som er helt på jordet
Anonym
Sv: Når begynte ders barn å vaske seg selv ? Vær så snil å les innlegget mitt.
18:58 16.03.2008
Dytter
Anonym
Sv: Når begynte ders barn å vaske seg selv ? Vær så snil å les innlegget mitt.
12:50 31.03.2008
Dytter fortsatt
Mamma til 3 små
Sv: Når begynte ders barn å vaske seg selv ?
10:59 2.04.2008
Eh, klarte ikke helt å se at innholdet her stemte overens med overskrifta? eller er jeg helt på jordet?
Du har nok en datter som søker masse bekreftelse på sin person. Og det kommer nok av at hun har fått to søsken. Jeg tror du rett og slett må sette av tid til bare henne, der dere to finner på noe bare dere to.
Men jeg skjønner at du ergrer deg over mannen din. Det er ikke alltid så lett å bli enig om felles regler i hjemmet. Dette er det noe dere to må prate om uansett og si ham hvordan du føler det ang deg og din datter. Men noen ganger er det jo slik da at barnet blir pappajente/gutt. Og det må man som voksen bare godta at slik er det selv om det er sårt ;o)
Bodogirl
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem