Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Påsketur med pulk med en baby på 2 mnd????
 11:32 13.03.2008
Er det noen andre som har vært på tur med pulk så tidlig??
Hva synes dere??
Vi skal på fjellet i påsken og lille jenta har en flott pulk til disposisjon, er bare usikker på om det er forsvarlig!!??

Trenger noen svar, så de som har noen tips og råd å gi meg, så blir jeg glad.. :)

Takk :)
*AnneMa*
Sv: Påsketur med pulk med en baby på 2 mnd????
 13:41 13.03.2008
Det er visst anbefalt å vente til de er 6 mnd.
Søk på nett og se hva det står..google pulk og små barn
Anonym
 19:29 13.03.2008
Det spørsmålet ble tatt opp i barselgruppa vår på helsestasjonen og da sa helsesøster at de måtte være minst 6 mnd gamle, helst større. Må kunne sitte brukbart oppreist og tåle at det rister og humper litt. Rygg, nakke og hodet tåler lite når de er 2 mnd og hodet er for tungt for de å holde oppe noe særlig.
Anonym
 00:25 14.03.2008
Nei, det hadde jeg faktisk ikke gjort.

Har faktisk hørt anbefalinger som sier at man helst skal vente til 12 mnd. Det er en stor belastning for ryggen, barnet kan bli "sjøsykt" å kaste opp uten at dere merker det, barn i den alderen regulerer temperaturen dårlig, ikke kan de sitte oppreist heller..

Så nei, det ville jeg ikke gjort.
Mom2Two
 13:58 14.03.2008
Nei, ville ikke dratt på skitur med pulk med en på 2 måneder. Det anbefales at barnet er seks måneder før de sitter/ligger i pulk.

Jenta vår satt bare littegrann i pulk i fjor, da var hun sju måneder i påsken. Men i år skal hun sitte i pulk. Stortrivdes da vi prøvde i vinterferien. Hun er nå 19 mnd.

Men uansett hvor store barna er, blir det jo bare korte turer med pulk. Blir fort kjedelig for ungene å sitte/ligge i pulken. Man kan ikke dra på heldagstur.
Anonym
 20:47 14.03.2008
Tusen takk for svar alle sammen :) påsketur blir det men ingen pulketur i år.. vi venter med det til neste år..

vi ønsker dere en flott påske :)
*AnneMa*
 13:06 17.03.2008
Hei

Vi har hatt med vår lille jente i Pulk hun er 3 mnd. Det vi har passet på er at det ikke har vert veldig kaldt ute da det er fare for nedkjøling.. baby har dårlig "varmestyring" av kroppen. Vi har også sett til at løypene vi går i ikke er harde for evnt slag... men påskesnøen er jo ofte myk å fin når sola har stått på.. Pulken vår kan vi legge nesten helt flat.. ligger å gjynger på ryggen som ligger i pulken . I tilleg har vi lagt ett stort saueskinn i bunn for å ta i mot evnt støt og voksipose opppå. Vi er litt erfrarne når det gjelder friluftsliv og har tatt alle forhondsregler. Vi gikk stort sett bortover ikke mye oppover eller bratt nedover for å ha mest mulig gjevn fart på pulken. sjekket babyen ofte med hensyn på tempratur.
Vi har gått flere turer på ca 1 time for minstemann på 3-4 år . Lagde bål i skogen og grillet pølse.. vi storkosa oss og babyen sov hele tiden. Var vel ute i 3 time totalt. Håper du vurdere det på nytt for å komme seg ut er deilig i påskesola... selfølgeglig hadde jeg ikke dratt på tur i -10 og snøstorm, bare i fint påskevær.
smily :-)
 22:09 18.03.2008
De SKAL være 6 mnd!

en kompis av meg har en fetter som har en hjerneskade - og de mener bestemt han fikk den fordi de hadde han for tidlig i pulk!!! De ser ingen annen grunn til skaden. Tenk den samvittigheten foreldrene har :-(

Vi bor også på fjellet, og kjenner en i ambulansen som faktisk har hentet barn som har dødd i pulken.... helt forferdelig, så jeg har STOR respekt for pulk, både med kulde, risting og alt.
Anonym
 00:27 25.03.2008
Hei
Anonym

Fikk en tankevekker av innlegget ditt !

Jeg må bare si at vi har vert veldig forsiktige når vi har vert ute og vi har vert i Oslomarka og ikke på høyfjellet...
smily :-)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------