For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
5-åringen vår gjør seg sjelden helt ferdig på do.......
19:14 11.03.2008
Han er så utålmodig og opptatt av å gjøre andre ting at han sitter på do i 30 sekunder, presser ut det som må ut, også er han ferdig. Dette resulterer jo i at han går på do hvert kvarter noen ganger, fordi han aldri gjør seg ordentlig ferdig. Han har vært sånn så lenge jeg kan huske. (Jeg er stemoren hans, og kom inn i bildet da han var 3.)
Han tørker seg ikke selv helt enda (prøver å lære han det), så da må jo jeg eller mannen min fly og tørke bæsj hele tida da. Det hender at jeg bare lar han sitte litt, sier at han får sitte og bli ordentlig ferdig. Han har da ikke vondt av det? Og av og til kommer det mer, selv om han påstod for to sekunder siden at han var ferdig.
Uansett så syns jeg han må lære det selv snart. Han skal tross alt begynne på skolen til høsten, og da kan han ikke sitte på do og rope på læreren at han er ferdig.
Er det noen andre som har barn som ikke har tid til å gjøre seg ferdig på do? Hva gjør dere? Hjelper det med bøker/blader på do? Vi har foreløpig ikke prøvd det, selv om jeg har tenkt tanken.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem