Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Dere som har slutta å røyke/ holdt opp midlertidig..
17:06 10.03.2008
Har dere planer om å gjenoppta røykingen når babyen har kommet?
Anonym
Sv: Dere som har slutta å røyke/ holdt opp midlertidig..
21:00 10.03.2008
Jeg har planer om aldri mer å røyke jeg,.
Har vært røykri siden 3 februar, og de første 2 ukene var værst.
Så jeg satser på et fortsatt røykfritt liv fremover:)
14:00 26.05.2008
Jeg har sluttet å røyke i graviditeten og gleder meg som en unge til å ta meg en røyk igjen.....
Anonym
16:59 3.06.2008
Eneste grunnen til at jeg greier å holde meg er tanken på hvor deilig det skal bli å begynne igjen etter fødselen...
Anonym
16:19 21.06.2008
Jeg tok min siste røyk i går kveld (håper jeg greier å holde meg unna), er ikke gravid, men prøver. Og har veldig lyst til å være røykfri FØR jeg blir gravid!! Men tror nok jeg kommer til å begynne å røyke igjen en gang ja...... Dessverre....... Enten når det eventuelle barnet er født og ferdig ammet, eller hvis det tar laaang tid å bli gravid.....
Anonym
17:06 7.08.2008
Håper ikke, men meget mulig...
Jeg tenker nå på hvor godt det blir med den første røyken igjen... så det holder meg oppe :) Teeeeit, I know.
12:40 11.08.2008
Jeg har ikke tenkt til å røyke igjen..
I hvertfall ikke mens jeg skal amme..
men man kan heller aldri si helt sikkert...
Anonym
14:02 16.08.2008
Hvor DUM er man hvis man begynner å røyke igjen??? Er det virkelig mulig å tenke på å begynne igjen med en gang man har født, eller for den saks skyld noen gang???
Eier dere ikke disiplin og ønske om et rusfritt liv???
Det er helseskadelig for barnet så lenge mor eller far røyker. Og ikke minst for deg selv.
Vær stolt av å ha klart å slutte og tenk deg om hvor godt det er å ikke være avhengig av den dritten. Man har tid til andre ting og kan nyte den friheten det gir å være røykfri.
Anonym
22:15 22.08.2008
Jeg har ingen planer om å begynne igjen.. Men vet at jeg kommer til.. Jeg sluttet da jeg så pluss tegnet på testen. Men da eg var gravid i 5 mnd begynte røyke suget for fullt. Så tok en røyk og den var så god du aner det ikke. Men hadde far sluttet, tror ikke eg at jeg hadde begynt igjen.. Men nå i 9. mnd passer jeg på min kjære som en hauk, eg spør om han skal gå ut å røyke sånn at jeg kan være med å lukte på. Men når røyken bare kommer til å gå utover meg, kommer eg nok til å ta meg et trekk.
23:25 22.08.2008
....jeg slutta og var bestemt på å holde opp og være røykfri for godt,- men er nå i 8 måned og fortsatt ikke kvitt suget. kommer helt sikkert til å begynne igjen,- har allerede handlet inn masse billigrøyk i utlandet. men er stolt av å ha greid å ta en pause :-)
Anonym
13:12 30.08.2008
Jeg aner virkelig ikke.
Slutta før jeg ble gravid fordi "nok var nok", men har veldig vanskelig for å se for meg et fullstendig røykfritt liv. Føler at det å ta en kaffi og røyk eller en øl og en røyk er noe jeg virkelig burde kunne unne meg innimellom.
Samtidig vet jeg hvor mye det koster å bare gjøre det innimellom. Så vi får se. Å bli fulltidsrøyker igjen er ikke noe alternativ. Det får jeg bare noia av. Tror jeg når som helst skal falle over av hjerteinfarkt eller kreft :-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem