Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Det er på grunn av at jeg vaksinerer mitt barn, at du kan slippe å vaksinere ditt.
 03:14 10.03.2008
Slike utsagn gjør meg mildt sagt forbanna. Jeg har vel aldri bedt noen om å vaksinere sine barn, for at jeg skal kunne slippe å vaksinere mitt!

Du som har vaksinert barnet ditt har selv gitt samtykke til det og må stå for det valget dù har gjort. Ikke skyld på meg for faen.

Men avgjørelsen din er kanskje lettere "å leve med", hvis du føler at du nærmest har vaksinert barnet ditt for menneskeheten?

Mamma`n til skjønne gutten
Sv: Det er på grunn av at jeg vaksinerer mitt barn, at du kan slippe å vaksinere ditt.
 10:33 10.03.2008
Det er vel i slike utsagn man ser den urgamle offertankegangen komme til uttrykk.

De som har bestemt at de ikke vil vaksinere sine barn, kan gjøre det med meget god samvittighet fordi man da i alle fall ikke har tatt et aktivt steg som kan vise seg å skade barnet på kort og/eller lang sikt.
TheNatural
Sv: Det er på grunn av at jeg vaksinerer mitt barn, at du kan slippe å vaksinere ditt.
 12:09 10.03.2008
....slike utsagn bevitner jo bare en form for blind feighet....tilslørt av morbide, teatralske selvutnevnte martyrholdninger hvilket slike mennesker gjerne må forvirre sitt eget sjelsliv med uten at jeg bryr meg nevneverdig......jeg spyr henført i ekstase av sånt piss.....
gangster-hippie
 16:22 15.03.2008
denne hjernevaska kommentaren er jo en kjent og velbrukt setning som ofte finner sted på ulike helsestasjoner, og benyttes landet rundt for å stappe samvittighetskvaler ned i kjeften på de som ikke vaksinerer ungene sine:-)
Anonym
 09:26 26.03.2008
Jeg vaksinerer ikke i solidaritet med deg, men til barnet ditt. Barnet er uskyldig. Du, derimot...
Anonym
 13:10 26.03.2008
Jeg kan si med stor sikkerhet at ingen vaksineskeptikere ønsker at du sympati/solidaritetsvaksinerer ditt barn! Vi handler på vegne av våre barn, så får du ta ansvar for ditt, ellers takk!
Loiz
 17:30 26.03.2008
Greit det anonym:-) bare vaksiner for din solidaritet:-) mine har tross alt hatt det meste, så trenger ikke å ha dårlig samvittighet for den grunn:-) Er glad du ofrer ungene dine så får du sikkert en premie etter en tid:-)
Anonym
 21:22 26.03.2008
Du vaksinerer DITT barn i solidaritet til barnet MITT????????? Det synes jeg du skal slutte med, jeg vil ikke ha ditt barns helse på mitt barns skuldre.
 09:48 27.03.2008
Jeg bryr meg ikke så mye om hva du vil eller ikke, jeg tenker på barna våre. Jo høyere andel av barna som er vaksinerte, jo større er sjansen for å holde alvorlige sykdommer nede. Desto mindre er sjansen for at ditt uskyldige barn skal bli alvorlig syk eller dø av disse sykdommene.

(Man bruker forresten ikke apostrop på norsk)
Anonym
 19:08 28.03.2008
Vet du at de fleste barnesykdommene ikke er spesielt farlige og at de som gjennomgår sykdommene gjerne får et sterkere immunforsvar etter sykdom? Du forteller ditt barns immunsystem at det ikke er sterkt nok til å hanskes opp med sykdom når du vaksinerer. Barnet vil da kunne bli svakere og skjørere senere i livet. Barnet vårt`s immunsystem vil måtte hanskes med sykdom på natulig måte og bli sterkt og dette vil forplante seg i barnet og i barnets personlighet.

Vet du at barnet ditt er i større grad enn mitt utsatt for autisme, hjerneskade, astma, allergier, krybbedød, epilepsi etc.? Nei, det vet du ikke, for da hadde du ikke vaksinert.

Men vet du hva? Når du bare leser heftet fra Helsestasjonen som er utgitt av fhi så er det ikke anna å vente vettu!

Og en annen ting. Norskundervisning er jeg heldigvis ferdig med for veeeeeldig mange år siden. Her diskuterer vi vaksiner, ikke rettskrivning!
 21:29 28.03.2008
Her diskuteres så mye svada at en rettskrivingsdebatt funker helt fint. Meningen med norskundervisning er at man skal lære hva som er rettskriving, men du har tydeligvis missa en time eller to Derfor: Man bruker IKKE apostrop på norsk!!! Det heter "Mamman til (den) skjønne gutten". Det heter heller ikke "Barnet vårt`s ..." men Vårt barns..."

Sånn, da vet du det, slik at du slipper å gjøre samme dustefeilen på nytt igjen. Du kommer til å bli korrigert av dine barn om noen år, forresten. Og det er jo litt flaut...
Anonym
 00:20 29.03.2008
Ja, det blir sikkert skikkelig flaut å bli korrigert av barnet sitt. Jeg er faktisk innmari selvhøytidelig og opptatt av den perfekte fasade, så nå sliiiiter jeg skikkelig. Haha

Uff at du gidder? Eller.......at jeg gidder. Legger`n død her og nå. *******Kapoff********
 11:35 29.03.2008
Å så tøff du er, er helt imponert!
Anonym
 12:38 29.03.2008
Hehe.....ikke en bombe at en anonym eneste poeng er å komme med rettskrivning....!!!!
**Angelica**
 14:23 29.03.2008
....anonyme er veltrente i å ta tak i relevansen av rettskrivning i debatter.....

fiffige greier her om dagen......david icke, rettskrivning, dib-lunsj, fornermelse, teatralsk dørslamring, grining iblanda hånlatter i mangel på argumentasjon...osv osv osv.....ikke en enste gang har disse ull-huene kommet med noe som har videre sammenheng med vaksiner....
gangster-hippie
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------