Her kan du komme med sukk og løsninger og undringer på hva som er lurt å gjøre både med egne barn og andres barn når det kniper, det hender jo det! Eller om du har noen oppskrifter som har fungert særs bra, så del dem gjerne med oss andre som sliter litt:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
mine og dine barn
09:39 2.03.2008
Hei! Har en gutt på 5 år, samboern min har to barn. En på 11 og ei på 13. Problemet mitt er at han på 5 og 11 ikke går i lag. Barna ser kun hverandre annen hver helg, men da sloss dem helle tiden. Helga går bort i slossing og gråt. Hva skal eg gjøre? Gruer meg veldi til de helgene når vi alle er i lag.
Les innlegget mitt til hun "med to rampete jenter"-tråden på "barnet mitt 3-5år". Dette kan dere bruke på barna deres også med de reglene dere setter. "Armer og ben for seg selv" er en veeeeldig god regel ;) Vi bruker dette på 11- og 4-åringen vår også. Det er dere som voksne som har nsvar for at alle har det bra, og det er barnas ansvar og rette seg etter de retningslinjene dere setter. Det er viktig at de forstår at det ikke er noe alternativ til å respektere reglene deres.