Reisedebatten
New York med barn |
09:08 28.02.2008 |
|---|---|
Skal en uke til New York med tre barn (2, 5 og 9). Leilighet på Upper East Side på Manhattan. Noen som har noen gode tips? Er det til og med noen som vet om en norsk barnevakt (en student, kanskje) der i byen, så vi voksne i hvert fall kan få én kveld for oss selv? |
|
| Far til tre | |
Sv: New York med barn |
01:13 7.03.2008 |
|---|---|
Vi var der i sommer med våre barn på da 2 og 7 år, så blir jo noe av det samme bare èn mindre. Gode tips? Nå vet ikke jeg kjønn på barna dine, men eldstemann synes det var toppen av lykke å dra på baseball match med Yankees. Ellers er det mange andre sportsarrangementer (for den som er interessert i den slags). Ellers gjelder vel det samme som i andre storbyer med barn, at man bare må ta det i deres tempo rett og slett, og innse at man ikke rekker over det hele. Museum of Natural History (hmm nå ble jeg usikker på navnet, men altså naturhistorisk museum) på UWS er kjempeflott for barn, kan fort bruke en god del timer der. Det kan være kø. Ellers er The Met et fantastisk museum, men ikke så egnet for barn, blir litt kjedelig. En 9-åring kan ha glede av det vil jeg tro. Vi tok ikke med ungene dit, men har vært der før. Empire State Building er moro uansett alder, også ofte kø. Dessuten er det supert å ta båten ut til Staten Island, da får man god utsikt på vei tilbake, og av en eller annen grunn er det alltid så fint å komme seg ut på sjøen og bort fra tempoet inne i byen. Central Park er selvsagt et must. Her kan man ta picnic, bare daffe på et pledd. Tenke tenke.... Du må bare spørre om du lurer på noe da. Vi har slektninger både i NYC, i New Jersey og i Connecticut. De som bor inne i NYC har begge veldig travle jobber, så spørs nok om jeg får overtalt dem til å sitte barnevakt... Vi tenker forresten fortsatt på Vancouver Island i sommer + BC+Seattle+California..Har spurt deg om det før:-) |
|
| Mom2Two | |
14:57 11.03.2008 |
|---|---|
Hei igjen, Mom2Two! Takk for gode råd. Vi har vært der uten barn før, men det blir spennende å prøve med. Lurte litt på å kanskje ta turen til Coney Island en dag også. Har du vært der? Ellers må dere absolutt satse på BC! Vi var i California en tur da vi bare hadde to, hadde en radius på 2-300 km rundt San Francisco. Yosemite var veldig bra. Akvarariet i Monterey er et lite must, og SF ha jo en så spennende atmosfære at det er verdt å være der lenge! Lurer du på noe om BC, må du bare sende meg en mail på wolf.lorenz@nrk.no. Vi drar ikke til NY før i høstferien, så vi har god tid. Før den tid venter tre uker sommerferie på Seychellene! |
|
| Far til tre | |
20:57 13.03.2008 |
|---|---|
Wow, dere er jammen flinke til å ta med ungene på tur! Jeg er fortsatt student, så budsjettet er litt deretter dessverre. Nei, vi fikk ikke med Coney Island i denne runden, men har hørt at det har blitt utrolig bra der. Det var så utrolig hett når vi var der i juli, så det ble ikke så mye farting. Vi kjørte en del rundt i New England området (Cape Cod, Boston mm.), og også ned til Washington DC+ Vermont + Montrèal, så vi hadde vel ikke mer enn 3 hele dager vi tilbragte i nyc. Tror høstferien er en kjempefin tid å dra på!! Noterer meg Yosemite og akvariet i Monterey. Jeg liker generelt akvarier (er ikke så glad i dyrehager). Moro både for store og små:-) Det i Boston (New England Aquarium) er utrolig flott!!! Det i San Francisco er også veldig bra (kommer ikke på hva det heter i farten, men det ligger rett i nærheten av Fisherman's Wharf om jeg ikke husker helt feil?). San Francisco er vel egentlig min favorittby:) Kommer absolutt til å tilbringe en del tid der om vi reiser. Men dyrt med hotell da! Har du/dere vært i Seattle forresten? Også Seychellene da!!! *misunnelig* En av stipendiatene der jeg jobber/studerer driver hotell der nede, og har sagt det er bare å ta kontakt hvis vi vil på ferie dit. Hmm.. kanskje jeg skal ta henne på ordet. Vil gjerne høre hvordan dere hadde det når dere kommer hjem i hvert fall! Tror jeg kommer til å ta deg på ordet og sende en mail om vi ender opp med å dra til BC. Det hadde vært kjempekjekt med tips. |
|
| Mom2Two | |
21:06 13.03.2008 |
|---|---|
PS: Når dere har vært i NYC før, fremstår tipsene mine som ganske banale da;-) |
|
| Mom2Two | |
00:23 14.03.2008 |
|---|---|
PS. Sjekket flybilletter til Seychellene nå. Hvis vi alle fire skal dra i juli (eldstemann er skolegutt, så vi må dra i skoelferien), så var prisen jeg fikk opp 132 000 kr.. Hvor fant dere billetter til en overkommelig pris da? |
|
| Mom2Two | |