Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Har barnet deres ski? kan de gå på ski?
20:58 27.02.2008
hater å gå på ski. for å komme meg på fjellet må jeg kjøre i over 1 time. min sønn på 8 har hatt ski på beina 1 gang. da var han vel 4 år. synes det er bortkastede penger å kjøpe ski når vi aldri har snø her. regner jo hele vinteren.

synspunkt?
Anonym
Sv: Har barnet deres ski? kan de gå på ski?
09:16 28.02.2008
Synspunkt på hva? Har dere ikke snø, så har dere ikke snø. Kan ikke godt kjøpe rulleski heller for at barna _skal_ gå på ski.

Mine barn har ski. De er 13, snart 8 og 4,5. De kan gå på ski, og de liker det. Her går de på ski i barnehagen og på skolene. Vi går også på skiturer sammen, hele familien, hver søndag. Men vi bor et sted hvor det er snø og skikkelig skiføre hele vinteren. Jeg fører skikort for barna (13-åringen fører selv), og minstemann er allerede godt forbi kravene til bronsemerket.

Jeg var litt sånn at jeg ikke likte å gå på ski før. Jeg har fæle minner fra barndommens skolskirenn og skoleskiturer. Men jeg giftet meg inn i en "skifamilie", og min mann har lært meg å bli glad i det. Faktisk så går det an.

Skiturene våre med barna er ikke lange, og vi har alltid med noe godt i sekken. Kvikklunsj, varm drikke, kjeks... Vi har hund , og den blir brukt som trekkhund. Det er fantastisk for ungene (og for mor, hehe).

Men likevel: Det blir faktisk folk av barn som ikke går på ski også. I svært mange land i verden vokser barn opp uten noen gang å ha hatt ski på bena. De aller fleste blir flotte mennesker som voksne. Siden du bor et sted hvor det ikke er snø, så regner jeg med at sønnen din ikke må ha med ski på skolen heller, så da ser jeg ikke helt problemet. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet, skjønner du :-).
Filifjonka
10:59 28.02.2008
Jeg og mannen er ikke glad i å gå på ski, og med de vintrene som har vært de siste årene har ikke sjansene vært mange. Men jeg har som må å la sønnen på 6 bli glad i å gå på ski, hvis han vil. Han fikk sine første ski når han var 3 år. Da ble det bare litt testing her i hagen før snøen var borte. Etterhvert har han blitt flink så lenge det ikke er bakker. Trenger å trene på å komme seg trygt ned bakkene og effektivt opp (det trenger forresten jeg å trene på også....).

Så status er vel at mor og sønn er på noenlunde samme nivå når det gjelder skiferdighetene. Slalom derimot er jeg livredd, så der får enten slekta trå til, eller så får han lære seg det selv når han blir stor nok til det :)

Men jeg tenker sånn at ingen dør av å ikke være kjempegod på ski/slakom. Sikkert fint å ha med seg, men hvis man går folk hvirkelig etter i sømmene, så trir jeg det er mange i Norge som ikke er veldig glad i å gå på ski :)
Ho dærre
20:29 3.03.2008
Det er ikke det viktigste her i livet å kunne gå på ski! Selv om det selvsagt er ypperlig balanse- og koorinasjonstrening. Men, ærlig talt; jeg hadde ikke gått på ski med min sønn dersom det ikke hadde vært en natrulig del av vårt liv. (Vi har hytte på fjellet, hvor vi er ca annenhver helg hele vinteren igjennom). Skjønner deg godt jeg, selv om vi normenn liksom er født med ski på beina.
niccilita
20:34 3.03.2008
Vi går på ski fordi vi liker det og har tillgang til snø mesteparten av året!! Mine barn er 6 og 3, og begge elsker å gå på ski! Men hadde vi ikke hatt den muligheten vi har, tror heller ikke jeg at jeg hadde "orket" å styre mye med det! Da hadde vi nok heller funnet på ting som lot seg gjennomføre uten alt for mye pes, ja!

Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)