For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
vekt/høyde, 6 åring..
14:46 27.02.2008
Har en datter på snart 6. Hun veier 22 kg og er ca 111 cm høy (har ikke målt høyden på en liten stund nå...).. Hun har stor mage som "blåser" seg opp i løpet av dagen, og på kvelden kan det se ganske så "sprøtt" ut.. Vi synes jo selvsagt at dette er super-søtt, men jeg har begynt å bekymre meg litt for hva andre barn (skole til høsten) kan si... Barn er, som vi vet, nådeløse...
Vi har et sunt og variert kosthold, ikke noe brus eller godis i uka. Hun er ganske opptatt av mat, og liker å spise, men hun spiser ikke spes mer enn venninnene sine..
Hun svømmer og turner en gang i uka + at vi går på ski så og si en gang hver helg... Hun er ellers ei veldig populær jente, med masse venner! Og hun er aktiv og glad!
Jeg er skikkelig bekymret for at hun ikke skal strekke seg, og for at hun skal bli "den store jenta"... Vet at vekt/høyde/alder er veldig individuellt, men trenger bare litt tilbakemeldinger.... Er jeg hysterisk...? Og hvordan ser vekt/høyde ut hos deres 5-6 åringer? Når begynte de å strekke seg? Masse spørsmål fra meg, som desverre har hengt meg litt opp i dette fortiden...
Anonym
Sv: vekt/høyde, 6 åring..
18:11 27.02.2008
Rett skal være rett: målte henne faktisk i dag, etter at jeg skrev dette innlegget..!! Hun er 109, ikke 111 cm..! Så da vil det si 22 kg og 109 cm.
Blir veldig glad for svar/tilbakemeldinger/synspunkt/erfaringer!
Tuusen takk!
Anonym
12:35 28.02.2008
Jenta mi er 6 år 119 cm og 23 kg.Veldig lang for alderen.
Anonym
22:29 29.02.2008
jenta mi er 6 år,7 i juni.. og er 128 cm og 26 kg..hun er lang og litt tynn..gentlig helt passelig..når hun var mindre hadde hun også en sånn "luft" mage..men det gikk over av seg selv..ser jenta de stor ut ellers da??eller er det bare magen?
kan det være noe hun reagerer på??
har fått lita pia
19:02 28.02.2008
Gutten vår er 6 år, 18 kg og 116 cm (det var i alle fall den høyden han hadde sist vi målte - men det er en stund siden - vekten er "fersk").
Ho dærre
18:28 1.03.2008
Heisann :)
synes det høres helt riktig ut jeg ! Alle er de forskjellig. .Har selv 3 barn, de to første er veldig store for alderen, høy, muskuløs og slank. De har alltid vært store.Gutt 4 1/2 er 125 cm og 26 kg. Jente nesten 7 er 131 cm og 27 kg.. store flotte barn!! Var redd for at det kunne bli litt pes på hun som begynte på skolen, fordi hun rager over alle, men der var jammen ei jente til som var enda høyere:) Mer spent på gutten min for fortsetter han i denne farten er han 2 meter til skolestart om 2 år..:) Nesten som å ha tvillinger selv om det over 2 år i mellom de:) så er det minsta på 1, hun er veldig lita for alderen igjen, kjempegøy det og, for da har vi baby i huset litt lenger :) men tenker nok at hun vil komme til å strekke seg etterhvert hun og.. de blir sånn som de blir :)
Ikke minst har vi mange bekymringer på vegne av barna våre, det kommer vi nok alltid til å ha, er en del av det å være mamma det :)
mamma til 3!!!! 12.09.6
08:48 12.03.2008
Gutten vår blir 6 om en mnd. Han er 121 cm og 22 kilo.
sesamfrø
20:52 16.03.2008
Jeg har en "tett" gutt. Han er robust og magen hans blåser seg også opp i løpet av dagen og blir som en tromme. Tenker også en del på hans kropp og om han kommer til å bli mobba. Han er 117 cm høy og 25 kilo. Han blir 6 i juni. Han fikk en komentar fra en jevnaldrene gutt her om dagen at han var tjukk. Han er jo ikke det, men han er tett og krafig bygd. Han er også veldig aktiv og spiser variert.
Jeg tror ikke vi skal bekymre oss så mye. Som du sier så har de jo vennene sine. Ja, barn kan være nådeløse, men jeg tror også de er allrighte mot hverandre. Likevel tror jeg kanskje jentene er mer duste mot hverandre enn det gutter er. Jenter er vel mer opptatt av utseende enn gutter. Men de vokser jo i rykk og napp så jeg tror ikke du skal bekymre deg. Broren min var liten og tett helt til han var en 12-13 år men ble en normal mann på rundt 180.
I bunn og grunn.....vi er som vi er :)
Rosalille og sjarmtrollene
00:14 17.03.2008
Hvis hun har en mage om blåser seg opp utover dagen... du er sikker på at hun ikke har melkeintoleranse el cølliaki? Kjenner et par stykker som har det, og de fikk oppblåste mager etter å ha spist. Jeg synes datteren din høres litt tung ut for høyden. Hva med å ta en liten tur til legen å høre hva legen synes? Barn som er overvektige når de er små blir ofte overvektige i voksen alder.
sistemann79
22:31 23.03.2008
Ër enig i at du bør sjekke om hun kan ha cøliaki eller melkeintoleranse siden magen blåser seg opp i løpet av dagen. MEN jeg synes ikke hun høres overvektig ut i det hele tatt. Jeg har ei jente på 4 hun er 110 cm og veier 16 kg, hun er tynn og ligger nedenfor normalpercentilen på helsestasjon. Så har vi ei på 8 som er 129 cm og 21 kg, hun er veldig tynn. Vær gla barna har "litt å gå på", de trenger det (også om de skulle bli syke over lengre perioder).
Mor 75
18:55 25.06.2008
Gutten vår er 6, men blir 7 i september,
Han er 129cm, og veger 26kg.
mammatilto++enimagen!!
22:49 29.06.2008
Kan jo være noe hun ikke tåler?
Min er akkurat fylt 6 (3 dager siden), 129,5 høy og 26 kg. Han spiser som en hest!
Anonym
09:02 2.07.2008
Ser dette var lagt inn for månedsvis siden, men det er alltid noe jeg vil si visst.
Tutta her blir 6 om en måned og har gått til vektkontroll i årevis. Men nå er hun normalvektig. Hun er 110 cm og nå har hun blitt 16 kilo, min lille spire. Hun har vært tynn siden hun var 7 måneder. Stor flott baby, men når vi skulle begynne med mat så streiket hun. Så hun ble fullammet til hun var 9 måneder, og så begynte kampen med mat fordi hun ikke la på seg og ble slapp og trett.
Så jenta di høres perfekt ut!
Sjekk om det er noe allergi, hvis det ikke er det så er jo alt flott!
Lykke til med skolestart!
Jeg gruer meg, jenta i huset gleder seg- heldigvis
Dvaski
Anonym
14:01 19.07.2008
Ser her at min gutt kommer langt nede på høyde og vekt kurven. Slet veldig mye med dette før ang å få i han mat og diverse. Nå spiser han gansge greit, men er veldig tynn men aktiv som bare det så det står jo i stil..
Han er 112 cm høy, og veier 18kg.
Kokkelimonke
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem