Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Noen som vil dele syden erfaringer med små barn
 12:08 26.02.2008
Skal reise i april til Gran Canaria! Barna er 2,5 år og 10 mnd!
Lurer på å kjøpe uv telt/uv drakt, blir dette brukt eller er det bortkastet?? Begge deler eller bare en av de?
Pakke i bag eller koffert?
Ta med mat og bleier?
Del gjerne andre erfaringer!
Evita - mor til 2
Sv: Noen som vil dele syden erfaringer med små barn
 18:03 26.02.2008
Uv-telt ville jeg droppet, bortkastet til saa smaa barn. Uv-drakt er veldig kjekt.

Mat faar man paa Gran Canaria, groet kan vaere greit aa ta med da den kanariske groeten smaker vaffelroere. Evt ogsaa MME hvis man bruker det. Bleier faar man paa butikken. De har feks. pampers.

Bag eller koffert spiller ingen trille.

Husk solkrem og en god solhatt!
Fisk med CV
 10:56 27.02.2008
dytter :-p
Anonym
 15:06 2.03.2008
dytte dytt
Anonym
 21:07 3.03.2008
Hadde ikke tatt med uv-telt ( i mitt tilfelle fordi jeg ikke får småen til å sitte i ro inni det), men uv-drakt syns jeg er genialt da! Og solhatt som dekker ører og nakke!

Bag eller koffert spiller ingen rolle så lenge det er hjul på. Så slipper man å bære seg i hjel...

Jeg tok med bleier. Var ikke noe problem å få tak i der nede (Pampers) men ofte små pakker (i minimarkedene) eller STORE (de store matbutikkene). Og dessuten dyrere enn hjemme. Jeg kjøpte en pakke med svømmebleier (11stk) til ca.90 kr. Så har du plass ville jeg tatt med. Da får du de du pleier å bruke også. Greit å legge under vogna viss du skal ha den med!

Jeg tok med grøt fordi grøten gjerne er tilsatt litt forskjellig som ikke vi er vant til.. feks sukker eller kakao :-) Middagsglass og fruktmos var det ikke noe problem å finne, men jeg syns middagen var litt annerledes enn den jeg finner her hjemme. Min gutt likte det godt, men viss du har kresne barn er det kanskje greit å ha noen norske middagsglass i bakhånd.

Ellers kan du bare glede deg til å reise! Min gutt på 9 måneder hadde det som plommen i egget! Ingen problemer i det hele tatt. Spør gjerne viss du lurer på noe mer :-)
Anonym
 13:26 11.03.2008
Har ikke vært på Kanariøyene, men har reist flere ganger til Portugal/Spania og Kypros da vi hadde barn som var 9-10 mnd og 13 mnd.

UV-drakt er kjekt å ha. Vi har ikke hatt det, men har brukt langermet body og tynn sommerbukse på vesla på stranda for å beskytte henne mot sola.
På vår første tur var jenta 9-10 mnd og i krabbealderen. Vi prøvde å holde henne så mye som mulig under parasollen på stranda. Barnet på 2,5 år klarer du jo ikke å holde i skyggen, så en uv-drakt er jo kjekt.

Husk god solhatt, barnesolkrem og solbriller til begge to.

Bag/koffert: Vi pakker som regel i sekker når vi reiser vi. Bruk det du synes passer best.

Mat: Ikke fyll kofferten med bleier og barnematglass! Det blir bare masse drass. Barnemat og bleier får du kjøpt overalt i verden! Men ta med nok til de første to dagene så du ikke må begynne å lete etter en butikk med en gang du kommer fram. Ta gjerne med en pakke grøt til minsten, ettersom det er mye sukker i grøt i en del andre land. I spania hadde vi forresten problemer med å finne grøtpulver som bare skulle blandes med vann. Vi fant bare grøt som skulle blandes med morsmelkerstanting, og det er jo mye mer tungvindt.

Andre erfaringer:
Ta med parasoll til vogn/trille til minsten!
Bæremeis el til minsten er veldig kjekt - særlig på flyplassen når vogna/trilla er sjekket inn.

Anonym
 10:07 17.03.2008
Nettopp kommet fra gran Canaria! Ta med bleier!!!! Og evt våtservietter!
Ta med solhatt!
og ellers; KOS DERE! Været er fantastisk nå!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------