Reisedebatten
Gran Canaria, Riviera Marina hotel (playa del cura) |
11:26 25.02.2008 |
|---|---|
Dette hotellet (Ving) synes jeg dere skal unngå hvis dere har planer om å reise til GC. I hvert fall om du reiser med (små) barn. Et hotel som fungerte kjempefint med barn var Orquidea (Star tour), Bahia Feliz. |
|
| Anonym | |
Sv: Gran Canaria, Riviera Marina hotel (playa del cura) |
13:33 28.02.2008 |
|---|---|
Hvordan var det å bo i Bahia Feliz? Det virker som det ligger i ingenmanns land. Nå skal Orquidea rennoveres, så da skriver Star Tour at det kan bli støy på området. Ligger hotellene så tett at dette kan bli et problem? Går det rutebusser i nærheten eller må en ta taxi hvis en skal til byen? Hvordan er matbutikken på området? Fint om du tok deg tid til å svare. |
|
| *MeA* | |
22:56 28.02.2008 |
|---|---|
Bor man på Monte Feliz feks vil man neppe legge merke til så mye av støyet, da dette ligger to steinkast lengere opp. Her har de leiligheter som jo er ganske praktisk om man reiser med barn. Personlig synes jeg Bahia Feliz blir litt øde, spiseplassene der er generelt sett dyrere enn i playa, arguineguin og puerto rico. Man misser litt av "sydenstemningen" som å gå på markedene, spise på forskjellige plasser og handle mye rart. Et pluss er at det er nærmere Las Palmas(30 min busstur) og ikke minst Atlantico kjøpesenteret(15 min busstur bare). Det går ofte busser og det er billig. Supermarkedet på området har det nødvendigste, men om man vil ha tak i mat for å lage middager selv er det ikke mye å rope hurra for. Reiser man i vintersesongen er det vesentlig kaldere i Bahia Feliz enn arguineguin/puerto rico. Reiser man kun for sol og bad, og vil oppholde seg mest på hotellet er det et fint og barnevennlig sted. Stranden er ikke så fin desverre. Bussene går ofte, og det koster uansett bare 6 euro med taxi til Playa del ingles, bilseter må man ha med selv da. Sunwing i Arguineguin er et veldig fint alternativ. Kjempefine bassenger og lekeplass for de små, gangavstand til både Arguineguin og den fine anfistranden, og bare en svipptur unna Puerto Rico.Rent og fint på området. Puerto Rico igjen er veldig sydenaktig, med innkastere,bling bling og afrikanske selgere.Arguineguin er veldig fornorsket. Ikke så rart med tanke på at der er både norsk kirke, skole, klubb og butikker. |
|
| Anonym | |
11:42 4.03.2008 |
|---|---|
HI igen.. Min erfaring er at reisebyråene (av naturlige grunner) ikke sier som det virkelig er. At Star tour skriver at det kan bli støy på området hadde jeg tolket: hold deg unna, det fins maaaange andre steder å bo. Det er klart at det ikke KAN bli støy på området hvis hotellet skal renoveres. Det BLIR støy når man renoverer et hus! Spør deg selv om du vil ligge ved bassenget å "slappe av" når noen bygger hus rett bak deg.. Jeg tror at vi er så kåte på den dærra sydenturen, så vi glemmer bort det viktige førarbeidet, som EGENTLIG bestemmer hvordan turen kommer til å bli. |
|
| Anonym | |
11:33 4.03.2008 |
|---|---|
HI svarer.. Det kommer så veldig an hva man er ute etter. Jeg reiste alene med to barn og ville ha det mest mulig tilrettelagt for oss. Jeg var ikke på jakt etter et eksotisk reisemål, ikke en reise fullspekket med opplevelser - kun behagelig temperatur, rent og pent sted å bo, kamerater til 5-åringen. Har i ettertid ingenting å klage på når det gjelder Orquidea. Ikke når jeg sammenligner med det hotellet vi "havnet" på uke 2.. Hva gjelder omgivelsene utenfor hotellet, så savnet jeg veier å gå trilleturer på. Men om man har "slike interesser" så skal man spørre nøye om det på forhånd. Ingen av stedene hadde noe å by på. (På playa del cura fantes det null steder å gå på med vogn utenfor hotellet.) Det er viktig at man på forhånd vet hva man "vil ha". Det er litt sent når du har kommet dit. Møtte mange skuffede foreldre på Riviera Marina hotel, og det er jo innmari leit når de (fleste) er der en uke, kun og alene på det ene hotellet og det suuuuuger allerede når 1,5 dager har gått..Man greier nesten ikke å vente på returen. Ha en fin dag! |
|
| Anonym | |
12:27 4.03.2008 |
|---|---|
Tusen takk for alle svarene. Vi har også tolket det dit hen at det da må være veldig mye støy under en renovering. Har også sjekket ut Google Earth og da virka det som det var ganske "ensomt", så det var veldig godt å få bekreftet mistankene våre. |
|
| *MeA* | |