Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Mobiltelefon
23:34 24.02.2008
Vi har i dag feiret vår største sukkerklump's 8-årsdag!!!!!! Og i den anledning kjøpte vi mobil til henne. Grunnen til det er at hun og søstra (som starter i 1.kl) til høsten skal ta bussen hjem fra skolen, og blir da hjemme i ca en time før jeg kommer hjem fra jobb. Vi har ikke hus-tlf og mener da det er riktig å gi henne tlf selv, slik at hun kan nå oss om det er noe. Vi har bestemora 3 min gange herfra, men synes likevel det er greit med tlf hjemme. MEN, det har allerede kommet reaksjoner fra andre foreldre... Hun er den første i sin klasse med mobil, og det var ei mor som sa til meg; "Huff, skal hun få mobil!?! Da blir det jo helt sikkert mas her også..." (med en lettere irritert tone) Til og med læreren hennes syntes det var for tidlig. Blir litt frustrert av allle dem som skal finne ut hva som er det beste for oss.... Synes vi har grunn nok til det, blir bare litt irritert. Hva mener dere, hvor "vanlig" er det at en åtteåring har mobil??
trebarnsmor
Sv: Mobiltelefon
22:05 26.02.2008
Sønnen vår fikk mobiltelefon til jul, han er 1 år yngre enn din datter. Har ikke fått noen reaksjoner på at han har egen telefon. Vi har laget regler til han om mobilbruk, og han er flink å følger dem. Bla. har vi tatt bilde av familie og venner, og det er kun når det kommer frem bilde at han får lov å ta telefonen når det ringer. Vi har fri familie, så vi sender sms, mms og ringer gratis innen familien. Han fikk telefon pga av at han tar bussen alene hjem etter skolen, det "skumle" her er at bussen kjører i feil retning i ca. 1 mil, før den snur og så kjører tilbake med de elevene som skal i vår retning. Han får ikke lov å ha med tlf på skolen de dagene han skal på SFO, og tlf må være avslått helt til han setter seg på bussen.

Her hvor vi bor virker det som ganske vanlig at 7 - 8 åringen har egen mobil. Men det er sikkert store forskjeller ute å går. Synes du skal heve deg over snakket, du vet hvorfor mobilen er kjøpt og kan føle deg trygg. Lykke til med fornuftig mobilbruk:0)
Hera
22:38 29.02.2008
Jeg synes dere har en veldig god grunn for å kjøpe mobil til henne, og da trenger vel ikke andre bry seg. Har ei jente på samme alder som ikke får ennå. Hun har fått for seg at jeg har sagt hun skal få i 4. klasse og det er godt mulig jeg har sagt uten at jeg kan huske det. Hun har i allefall slått seg til ro med det, og da er det greit for meg. Foreløpig har hun ikke behov for det, og vi har fasttelefon, så hun har uansett muligheten til å ringe hvis hun er alene hjemme. Ellers henter vi henne nesten alltid på SFO, hvis hun går hjem selv er vi hjemme.
Nei blås i alle andre, dere gjør vel det som passer for dere.
nov/febmamma
20:24 3.03.2008
Selvsagt er det kun opp til dere, og deres behov, men helt ærlig; klart det er irriterende for de som prøver å holde igjen. For det blir jo vanskeligere. Men hun trenger vel kanskje ikke å ha med mobilen på skolen? Sånn du har beskrevet situasjonen over, så virker det ikke slik, og da burde det jo ikke bli noe styr i forhold til skolen heller.
niccilita
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)