Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
andre her med små jenter som kun vil ha skjørt?
 10:38 23.02.2008
har ei jente på 3,4 år hun har masse fine og tøffe bukser i skapet, men hun vil kun gå med skjørt og kjole. er ett mareritt de dagene jeg evt ikke har flere rene skjørt eller kjoler når hun skal i barnehagen.da er det snørr og tårer og ett voldsomt rabalder her. når hun skal ha skjørt poå er det aldri noe problem da kler hun på seg selv og alt går på skinner. de dagene hun må ha bukse på tar hun den av i barnehagen samtidig med cheroxene og går heller i strømpebukse. ser det er veldig mange jenter i barnehagen som går med skjørt. men hun hater rett og slett bukser og må nesten møte henne på det hun forklarer meg at hun ikke kan svinge og vrikke med bukser også syns gutte vennen hennes i barnehagen at hun er så søt og heldig som kan gå i skjørt. og jeg skjønner jo at det er gøy. hun leker stort sett bare med gutter i barnehagen. syns det er kjempe koslig å kle henne i skjørt og kjoler men ikke hver eneste dag. er dette en fase som går over eller blir jeg nødt til å investere i flere skjørt og kjoler som ikke er kjempe pyntet. pappan begynner å bli fortvilet over det hele han truet en dag med å kaste alle buksene i søpla og lillemor forsvant som ett lyn ut på kjøkkenet for å hente bærepose. hehhe da kunne vi ikke annet enn å le av henne syns jo det er litt søtt og er syns det er helt greit at hun kan være med å bestemme hva hun skal ha på seg, men..... noen andre som har det slik? er dette en trend blant jenter for tiden. jobber selv i barnehage og ser det er veldig mange jenter som går i skjørt for tiden
KAS.81
Sv: andre her med små jenter som kun vil ha skjørt?
 19:34 23.02.2008
Hei

Har ikke lenger småjenter selv, men tror at dette er en fase vi aller fleste med jenter må gjennom! Det starter ofte i 3-års alderen, og for de fleste som jeg har vært borti, dabber det mer og mer av iløpet av 1. klasse... :-)
Troillpia
 23:18 24.02.2008
Kun kjoler som er godtatt her også. Ikke snakk om at vi får på henne en bukse og den kampen gidder jeg ikke ta. Kjøp heller flere kjoler og la henne gå i det hun liker. (Er det veldig kaldt må hun ha ullbukse under ute, men det godtar hun.)
e har fått en prins
 12:15 25.02.2008
Jeg tror ikke det bare er nå for tiden. Min eldste, som er 14, var kjoloman i den alderen. Og hun skulle attpåtil bare ha "snurrekjoler", altså kjoler som sto ut som en klokke når hun snurret rundt ;-)
La Perla
 21:15 28.02.2008
Det er det samme med min treåring. Jeg har innført begrepet "buksevær", så nå spør hun hver dag om hun kan ha på seg kjole eller om det er buksevær. (Det er jeg som bestemmer når det er buksevær, det kan det godt være selv om det er pent vær ute).
gabi
 22:29 29.02.2008
Helt klart en fase. Min 7 åring er ikke helt over den ennå, men det er ikke så mye rabalder lenger hvis hun ikke får ha på skjørt. Greit når de går i barnehagen, for da har de jo stort sett dress på ute uansett. Verre på skolen for der styrer de mer selv. Olaskjørt med strømpebukse og tights godtar jeg her på fine dager, men ikke i øs pøs regnvær.
nov/febmamma
 21:58 1.03.2008
jeg har også ei jente som bare skal ha kjole eller skjørt. vi har laget en avtale. jeg bestemmer annenhver dag og hun annenhver dag. funker kjempe fint. noen ganger glemmer hun at hun bestemte i går og prøver seg på en dag til. men stort sett fungerer dette kjempe fint.
barnII 15.02.08
 11:02 5.03.2008
Oi - ja her kjenner vi oss igjen! har 2 jenter, en på 4 1/2 og en på 3. Den eldste er værst, og vinteren har vært hard pga. av dette. Konstante diskusjoner under påkledning og masse tårer. jeg vel vært noe streng og bastant med dette gjennom vinteren med ullbukser, flis-bukser og vinterdresser osv.

Ettersom det blir varmere i været blir det nok mer skjort og kjoler og mindre diskusjoner og tårer. Det gleder jeg meg til like mye som jentene!

Min filisofi er vel at så lenge de har det varmt og er godt påkledd er det meg revnende likegyldig hva de plukker ut av skapet. Bry meg ikke om det 'matcher' eller er noe jeg liker egentlig, jeg vil heller slippe en diskusjon og tårer som er ukoslig og gjor at man blir sent ute. Men om vinteren kan joe dette være en utfordring, så her i huset gleder vi oss til vår og sommer.

Det jeg har lært til neste vinter, med jenter i denne skjort/kjole aldren er at jeg kommer til og kjope ulltoy som er mer 'jentete'. Var på barnas hus med eldste jenta her om dagen og hun har allerede plukket ut ulltoyet sitt til neste vinter, og den er grei. tror det var janus eller Joha eller noe slikt. Gensere med border og noe blonde greier, bukser som hadde noe border og blonde greier nederst, pluss en armelos ullkjole til og ha utenpå som er kort nok til at den kan gå inni vinterdressen. Supert! neste vinter blir det ullkjoler og alle hjerter gleder seg!
partyoffive
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------