Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Reise med baby?
 15:05 19.02.2008
Hei!
jeg venter mitt første barn i Juli, derfor blir det ikke noen tur på oss i sommerferien. Jeg lurer på hvor gammel barnet bør være før vi tar det med oss på tur? For har lyst til å få til en tur i høst eller noe!
Men vil ikke gjøre noe som kan skade babyen!
fantasma + baby i magen=)
Sv: Reise med baby?
 19:48 19.02.2008
Det skader ikke babyen å reise, det er veldig enkelt å ha med de bittesmå; vår jente var 4 uker når vi reiste første gang med henne og 3 eldre søsken til Spania på sommerferie. Vi bestilte ferien 6 mnd før hun var født, og hadde hun ikke kommet til termin eller min form var dårlig hadde vi ikke reist.

Hun sov fra vi dra til vi landet, bleieskift og amming underveis. Hun fikk litt varmeutslett, men dette gikk bort med engang vi var hjemme igjen.
Dere kan trygt reise til høsten :-)

&#9829noramams&#9829
 14:56 20.02.2008
Vi reiste da datteren vår var 2,5mnd, og det var ingen problem. Hvor yngre de er hvor lettere er det. De ligger jo og sover mye av tiden da! Det var helt nydelig. Pass bare på at de drikker litt ekstra pupp/flaske pga varmen. Vi tokk også 3mnd vaksinen før vi reiste, for det ble vi anbefalt. Bare reis sier jeg!!!! God tur.

Anonym
 13:31 11.03.2008
Jeg har bare reist med baby som har vært 9 mnd eller eldre, men ser i ettertid at det er enklere å reise med mindre babyer som ikke krabber eller går og som kan ligge lengre i vogn. Med maten er det jo også enklere når de bare får morsmelk og ikke noe annet.

Jeg ville imidlertid ikke ha bestilt noen tur før etter at barnet var født. Man vet aldri hvordan ting fungerer før man har en baby. Hvis barnet får kolikk, det er trøbbel med nattesøvn el. er det ikke noe særlig å være på sydentur.

Lykke til med resten av graviditeten og fødselen! Og god tur når dere velger å dra på ferie!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------