Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
sove med sele...?
15:29 18.02.2008
begynte pluttselig aa tenke paa noe her...er gravid igjen, og i oktober maa lillemann gi senga si til den nye babyen...men kan han da ligge i ei skuvseng eller lignende med en sele? gidder jo ikke gaa til innkjoep av ei ny sprinkelseng for bare noen maaneder.... han vil vaere 17 maaneder da... hva tror dere? hva gjoer andre med 2 tette? er jo heller ikke intrisert i aa ha han tuslende rundt uten at jeg merker det...om dere skjoenner. :)
Jeg har sett/hørt om barn som har sovet med sæle om dagen hvor de hele tiden kan følges med av voksene. Men ikke om natta de klarer å surre seg inn i de på de mest utrolige og utenklige måter og det kan fort bli farlig når det ikke er noen som sjekker dem.
Anonym
Sv: sove med sele...?
11:13 19.02.2008
Da vil sikkert barne tvokne mer da det ikke kan snu seg/bevege seg i søvne noe som de fleste barn (og voksene) normalt gjør.
Anonym
Sv: sove med sele...?
15:54 19.02.2008
Jeg hadde ikke latt barnet mitt ligge med sele om natta. Jeg hadde vært redd for at han skulle surre seg inn i selen.
Jeg har 17 mnd i mellom mine jenter og jeg valgte å ha sprinkel seng til begge. Jeg synes det var best, men fikk ei sprinkel seng til minste jenta. Overtok den etter noen som skulle kaste den, såden var ikke av de fineste, men funka bra for oss.
Eldste fikk stor seng i fjor sommer, da var hu 2.5 år.
Hmm...Ville latt babyen ligge i vogna på soverommet deres de første mnd. Vi har ihvertfall minstemann i senga vår. Tenkte å la ham dovve der noen mnd og så flytte storesøster rett over i stor seng..
Vi får 15.mnd mellom våre. Eldstemann ligger i babysafe, vi begynte med dette tidlig i høst før han klarte å snu seg helt rundt på egenhånd.
Han snudde seg ofte over på magen, og ble liggende på knærne etc uten å skjønner hvordan han skulle komme seg tilbake.
Det har han selvsagt forstått for lengst nå, men selen fungerer så bra for oss at vi nok fortsetter litt til med den. Men den skal av i god tid før nr to kommer til verden.
Jeg har ingen betenkeligheter ved bruk av babysafe, og tror det skal veldig mye til for at ungen klarer å surre seg fast i den, eller på noen måte ta skade av den.
Hvordan vi løser sengeproblemet nr nr to kommer til verden, vet jeg ikke helt ennå. Men tipper det blir å ligge i vugge eller vognbag den første tida uansett.
Jeg har naa bestil en grobag til han, og haaper at han da kan ligge i en skuvseng:) vi faar rett og slett bare proeve oss frem tror jeg:) det viktigste er selvsagt at det er trygt!
Er 14,5 måned mellom mine.
Og lillebror lå i vuggen til han var 7 måneder. (hadde jeg ikke hatt den, så hadde han fått ligge i bagen)
Da storesøster var ca 18 mnd så skjønte hun at hun kunne klatre ut av sengen sin. Satte seg oppe på toppen av sprinklene og sånt, så da fikk hun se juniorseng.
Tror det var lurt at hun fikk seg ny seng en stund før lillebror arvet hennes seng, da ble det ikke sårt, bare stas!