Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Foreldre som er kronisk syke/funksjonshemmet

På denne debatten kan dere utveksle gode råd og stille spørsmål til hverandre i forhold til den situasjonen dere er i. Vi har også ambisjoner om å bygge opp en oversikt over de forskjellige forbundene som finnes her til lands, så har du noen gode tips, send meg gjerne en mail. Du finner denne oversikten inne på "linker"
Vennlig hilsen jordmor Siri
Rettigheter ved graviditet/fødsel/barsel når mor har me og får rehab.penger, men far jobber
14:41 18.02.2008
Noen som vet dette? Jeg har me og jobber ikke. Vet at man ikke får fødselspenger av rehab., men hva får man da? Lurer på mye og håper noen kan svare!
Anonym
Sv: Rettigheter ved graviditet/fødsel/barsel når mor har me og får rehab.penger, men far jobber
19:00 18.02.2008
Du får engangsstønad på noe over 30000 og hvis du fortsatt er under rehabilitering får du rehab. penger. Hvis du er for syk til å ta hånd om barnet alene kan far ta ut fødselspermisjon i inntil 29 uker med full lønn, da må du ha legeerklæring og søke hos nav. Mannen min fikk 29 uker etter fødsel pga at jeg har ME, men vi måtte søke for 2 og 2 mnd hvis jeg ikke husker feil.
Anonym
Sv: Rettigheter ved graviditet/fødsel/barsel når mor har me og får rehab.penger, men far jobber
21:32 18.02.2008
Har også ME og tenker litt på å få et barn til. Men hvordan tenker dere? Har dere mange støttespillere rundt dere som kan hjelpe til? Hvor dårlige er dere? Jeg venter på å bli frisk før jeg vil bli gravid. Men hvor lenge skal jeg vente? Vil liksom ikke sitte bitter tilbake om 10 år, og tenke på alt sykdommen tok frå meg, deriblant ønske om 3 barn. Har 2 barn som jeg fikk før jeg ble syk. Men ønske virkelig nummer 3. Hvor mye skal jeg la ME ta fra meg? Noen tanker om dette fra dere som har fått barn som ME-syke?
Anonym
23:31 18.02.2008
Jeg ønsker meg også nr 3!! Jeg var nok syk med andremann, tror den store energisvikten ble utløst under graviditeten fordi jeg presset meg for mye. Jeg sov masse og måtte ha hjelp til å få spist, orket sjelden å dusje og måtte sove etterpå. Så kom energien mer men samtidig fikk jeg bekkenløsning. Samtidig tok jeg deltidsutdanning og hadde bare 5 ukers pause før jeg fortsatte på skole. Slet veldig med energi og humør. Begynte å jobbe da ungen var 7 måneder fordi pappan skulle ha perm. Har ikke kommet tilbake til jobb etter han fylte ett.

Ønsker meg tredjemann hver gang jeg får litt energi. Ønsker meg absolutt ikke en til når begrensningene presser seg fram eller minnene fra slitet med andremann banker på.

Jeg er 33 og føler ikke at jeg har all verdens tid heller. Jeg ønsker meg tredjemann, men vet ikke om jeg skal følge hjertet eller den negative siden av realiteten. Har gitt meg selv noen måneder til å finne ut av det.

Jeg lurer også på hvor mye me skal ta fra meg. Hva koster det meg og familien min å få en til? Vil vi klare å ta oss av en til?

Vi har ikke familien rundt hushjørnet og det er begrenset hvor mye de kan stille opp. Det er vanskelig å vite hva som er riktig. Ønsket om et barn til er der, men kanskje jeg skal la det være mitt problem at jeg ikke får en til i stedet for å utsette familien min for presset? Barna vil ikke savne et søsken til, men det kan bli belastende om de får et søsken.

Hvor gamle er barna dine og du?

Anonym
12:30 19.02.2008
Jeg er 28 år. Barna mine er 3 år og 9 år.
Har litt familie som kan hjelpe til, men jeg er jo glad i å klare meg selv.
Lillemann savner søsken når eldstemann er hos faren.

Huff, vanskelig valg! Blir nok å vente et par år til, og håpe på at jeg blir frisk. Men vet ikke hva jeg gjør om jjeg ikke blir frisk til da.
Har fått høre fra nevrolog at jeg mest sannsynlig er frisk nok til å jobbe deltid om 1,5 år. HÅPEHÅPE!
Blir du bedre og bedre eller?
Anonym
20:33 2.04.2008
Jeg er og 28år. Har barn på 9 og 2,5år. Satser på en til nå. Storegutt er til far annenhver helg og da savner minstemann ham sårt. Venter ikke med livet for å si det sånn. har vært altfor mye syk til å vente med ting i livet. Det jeg vil gjør jeg om det er mulig. Lykke til med valg til dere andre. Tøft til tider men.. ;)
Randi med knøtt
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)