Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Den onde stemoren... =(
00:17 17.02.2008
Kanskje er det jeg som er helt fjern, men er nysgjerrig om det er andre som har det som meg...
Er samboer med en som har 2 barn fra tidligere forhold. Sammen har vi 2 små jenter på 1 år og 3 år.
Problemet mitt er at jeg blir så irritert på eksen hans og han. Ungene deres kan ingenting om personlig hygiene og mangler kunnskap om generelle allmennkunskaper. Dette har jeg oppdaget ved tilfeldige kommentarer fra venner av ungene. De er 10 og 12 år.
De vasket seg aldri på hendene etter dobesøk eller før måltider. Så eg innførte en regel som gjaldt hele familien(selv om alle vi 4 andre gjorde dette fra før...) De skiftet aldri undertøy...(?) En venninne som var på overnatting spurte høylytt om hvorfor ikke... Jeg ble ganske overrasket, så jeg sa det til samboeren min, og vi innførte en alltid-nytt-undertøy-rutine om morgenen. Noe de har hatt store problemer med å gjennomføre. Skulle trodd de ville ønske å ha rein truse på... De sitter å plukker seg i nesen til de begynner å blø neseblod, og de pusser tennene bare når vi ber dem om det. Spurte de hin dagen om hvordan de hadde det hjemme hos moren. Nei, de dusjet kanskje én gang i uken, og der trengte de ikke bytte undertøy hver dag. De gikk gjerne med samme trusen i 4-5 dager. Eldstemann har i tillegg et voldsomt problem med svette. Til tider lukter det ganske kraftigt av han... ikke stygt ment.
Faren har noen få ganger nevnt det for moren men ting har ikkje endret seg, og egentli virker det ikke som om han bryr seg heller...
Føler meg som den onde stemoren når jeg minner de på diverse hver gang de kommer her. Men jeg gjør det for deres skyld! Vet jo hvor lite som skal til for å bli mobbet...
Og det verste med alt er at moren gjerne sender ungene syke til oss, kanskje full i feber, og eg har kjørt de hjem til henne om morgenen i stedenfor på skolen. (far har de bare 2 helger i mnd og en dag i uka, så da er det jo moren som skal vere hjemme hvis de syke, hun får jo betalt likevel, og hun har jo ekstra mange dager siden hun er alenemor...) Men når jeg har skulle hente de igjen har eg måtte hentet de på skolen, fortsatt like dårlige. Og seinere fått vite at hun har hatt mannebesøk...!!! Går det an! Sende ungene på skolen, syke uansett årsak?
Lurer på hva jeg skal gjøre? Jeg har egentli nok med å oppdra våre 2 små så godt som aleine, om ikke 2 til...
prinsesso
Sv: Den onde stemoren... =(
15:04 27.02.2008
Hei
Blir ganske rystet når jeg leser dette. Jeg hadde reagert og gjort akkurat som deg hvis barna til min samboer kom skitne til oss.

Hva sier faren til dette? Er du den eneste som egentlig bryr seg om ungene til samboeren din og eksen hans?.

Prøv å snakke med faren litt mer. Ellers så får du bare sende en bekymringsmelding til barnevernet. Disse ungene blir ikke tatt vare på av mora. De bør dusje mer enn 1 gang i uken og rene undertøy bør de ha hver dag. Renslighet skal læres tidlig fordi det er viktig.

Du har nok med dine egne unger om du ikke skal oppdra andres også. Men jeg skjønner godt hvordan du har det. En får et slags "morinstinkt" der også. Jeg har det slik selv.

Rensligheten har ikke vært helt bra hos disse ungene her heller, men jeg gir beskjed og føler meg ikke ond for det. Du skal heller ikke føle deg ond. Onde folk bryr seg ikke om andre, men jeg tror du bryr deg om disse ungene.

Stå på og gjør det du føler er rett, men ikke slit deg ut.

Hilsen en som er oppe i det samme.
Kaotiskliv
Sv: Den onde stemoren... =(
22:57 29.02.2008
Hva med å prate med barna om renslighet. De er jo gamle nok til å forstå mye. Forklar om dette med bakterier, gå på internett og finn bilder av tannråte, kanskje du kan finne noen bilder på bakterier også.... Fortell dem at når de ikke lukter godt så er det vanskeligere å finne seg venner og til 12 åringen kjæreste. Mine stebarn er hvertfall veldig glade for at jeg prøver å henvende meg til de som intelligente mennesker. Starter gjerne med å si "så smart som du er, for det er du, så forstår du vel at....." Pleier å fungere bra....
SusieQ
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)