Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
I går tok jeg min siste røyk...- Igjen...
11:40 12.02.2008
I går tok jeg min siste røyk, for 2. gang. Sluttet og røyke tidlig i svangerskapet, og klarte meg egentlig ganske bra.
Men så kom smertene i magen smygende, og jeg var livredd for at det skulle gå galt også denne gangen. I samme periode tok jeg bestevnninna mi i en ganske alvorlig løgn, noe som satte en stopper for venneskapet våres, og da var røyken god og ha igjen.... Men nå har jeg fått ting på avstand, og ingen smerter, kjenner bare at babyen sparker, og det er ingen vond følelse....
Håper over alt her på jord at denne gangen da skal det gå bra, og jeg skal ALDRI mer røyke... Men kan ikke si noe for sikkert, for jeg vet hvor vanskelig det er og sprekke.....
Håper det er flere inne her som har hatt samme problemet, og som kan støtte meg nå.....
Anonym
Sv: I går tok jeg min siste røyk...- Igjen...
13:12 7.03.2008
Hei!
For det første: du må være stolt over å ha greid å slutte! Det er jo det som skal til; at man hver dag våkner opp og sier til seg selv: "jippi! Jeg er røykfri! Så deilig." Jeg har også slitt med å stumpe røyken...har røyka fast mer eller mindre siden jeg var 16, altså halve livet (herregud!!),- var skikkelig storrøyker en periode,- men kutta ned etterhvert. Når jeg nå er gravid for første gang gikk jeg inn for å slutte for godt. Har aldri prøvd å slutte før, og tenkte først at dette blir lett. Men lett var det/ er det ikke. Jeg har vel hatt det på samme måten som deg. Slutta og begynt igjen...og slutta for godt for 4 dager siden. Det vanskeligste er at samboeren min røyker. Riktignok prøver han å la være her hjemme, men greier det ikke helt. Og da blir jeg fort fristet. Men som sagt: tror det sitter i hodet mer enn i blodet, og satser på at min motivasjonskampanje overfor meg selv vil hjelpe...kanskje også samboen? Uansett: du er kjempeflink! Ikke gi opp. :-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem